سرپرست هیئت نمایندگان طرح تولید و اشتغال سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به وجود صنایع دستی شاخص و اقلیم مناسب در روستاهای آذربایجان شرقی، عرصه را برای ارتقای مشاغل بومی و صنایع دستی مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی صنایع دستی آذربایجان شرقی، هادی بنایی در بازدید از روستاهای پلکانی «زنوزق» و «اشتبین» گفت: روستای زنوزق با بهره‌مندی از هنر جوراب‌بافی سنتی و نیز همجواری با معدن کائولن از پتانسیل کم‌نظیری برای ایجاد اشتغال در صنایع دستی برخودار است. هنر قالیبافی نیز در روستای اشتبین رواج دارد، اما باید برای بازاریابی و فروش آن تمهیداتی اندیشیده شود تا فعالان این هنر صنعت شاهد درآمدزایی بیشتری باشند.

او ادامه داد: با توجه به اقلیم مناسب روستای زنوزق، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌تواند اقبال گردشگران و نیز اشتغال مردم منطقه در حوزه گردشگری را فراهم آورد.

سرپرست هیئت نمایندگان سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به فرهنگ و پیشینه ارزشمند روستای اشتبین، افزود: زیبایی وصف‌ناپذیر این روستا و وجود مقبره عارف نامدار، حکیم ابوالقاسم نباتی دو موهبت برای آن به حساب می‌آید که باید بیشترین استفاده از آن‌ها شود.

دریافت کننده: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 758904

وب گردی

وب گردی