«پلیس فتا» ایستگاه آخر خواستگار کلاهبردار

رئیس پلیس فتا همدان گفت: فردی که از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از دختران می‌کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا همدان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی پلیس فتا ناجا (www.cyberpolice.ir)، سرهنگ امینی رئیس پلیس فتا همدان با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، شناسایی عامل یا عاملان مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد حدود سه ماه پیش شاکی با فردی که خود را خواستگار معرفی کرده است، آشنا می شود که بعد از مدتی همان فرد در شبکه اجتماعی با عناوین مختلف، احساسات شاکی را جریحه دار کرده و با این روش از نامبرده پول دریافت می کند و زمانی که شاکی طلب پول خود را داشت از دادن پول طفره می‌رود.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با به‌کارگیری شگردهای خاص پلیسی، مجرم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ امینی اظهار کرد: در بازجویی های فنی مشخص شد متهم با این روش از چندین نفر دیگر هم کلاهبرداری کرده است که صراحتاً به موضوع کلاهبرداری اینترنتی اعتراف و هدف از این کار را کسب منافع مالی بیان کرد.

رئیس پلیس فتا همدان توصیه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 758917

وب گردی

وب گردی