دومین کنفرانس ملی ریاضی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار می شود

دبیر دومین کنفرانس ملی ریاضی مهندسی گفت:دکتر جهان شاهلو "پدر علم تحلیل داده های ایران" قرار بود در این کنفرانس بعنوان میهمان ویژه شرکت نمایند که متاسفانه جامعه علمی کشور این دانشمند گرانقدر را از دست داد

دکتر مریم خدادادی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس ملی ریاضی که 30 و 31 فروردین ماه سال جاری به میزبانی واحد ارومیه و در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی برگزار می شود گفت: محور های این کنفرانس، ریاضی، آنالیز تحلیل در عملیات، جبر، آمار و ریاضی در مهندسی هستند.

وی با بیان اینکه تعدادی از انجمن های علمی و شرکت های ارومیه حامیان این کنفرانس هستند گفت: شهرداری ارومیه، شرکت آذرباطری و تعدادی از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان حامی این دوره از کنفرانس ملی ریاضی هستند.

وی تصریح کرد: دکتر جهان شاهلو "پدر علم تحلیل داده های ایران" قرار بود در این کنفرانس بعنوان میهمان ویژه شرکت نمایند که متاسفانه جامعه علمی کشور این دانشمند گرانقدر را از دست داد و دکتر عیسی زاده " بنیان گذار رشته کامپیوتر در شمالغرب کشور، دکتر حسین زاده لطفی " استاد تمام وقت ریاضی کاربردی" و پروفسور توفیق الله ورنلو "استاد تمام دانشگاه علوم و تحقیقات" از مهمانان این کنفرانس هستند.

دکتر خدادادی با تشریح اهداف این کنفرانس افزود: هدف از این کنفرانس ایجاد تعامل بین اساتید و پژوهشگران در رشته مهندسی برق و آشنایی بیش تر در زمینه کاربرد ریاضی است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که همواره دغدغه دانشجویان است، عدم کارایی ریاضی در زندگی عادی است و به همین سبب پیشنهاد می شود دانشجویان نیز در این کنفرانس حضور گسترده داشته یاشند.

دبیر دومین کنفرانس ملی ریاضی مهندسی در پایان خاطرنشان کرد: در این کنفرانس حدود 200 مقاله به دستمان رسیده است که از این تعداد، 150 عنوان مورد پذیرش قرار گرفته است و از مجموع 150 مقاله پذیرفته شده، تعداد 120 مقاله برای سخنرانی انتخاب شده اند.

وی ادامه داد: مقالات در دو مرحله داوری می شوند و در پایان، 20 مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شده و در دو مجله معتبر در سطح کشور به چاپ می رسند.

خبرنگار: علی گلابی رضایی/انتشار: اخوندی

200

کد خبر: 758942

وب گردی

وب گردی