نمایشگاه آثار منتخب سالانه تبادل کارت پستال برگزار می‌شود

نمایشگاه آثار منتخب چهارمین سالانه تبادل چاپ دستی (کارت پستال) اول اردیبهشت‌ماه در نگارخانه لاله گشایش می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، نگارخانه لاله در چند سال اخیر با نگاهی ویژه به چاپ دستی، سعی در زمینه‌سازی فعالیت بیشتر هنرمندان در این رشته داشته و در این راستا، سالانه تبادل چاپ دستی (کارت پستال) را برنامه‌ریزی و سامان‌دهی کرده است.

این سالانه با هدف تبادل و به اشتراک‌گذاری تجربیات جدید هنرمندان شکل گرفته و در طول چند دوره، علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است. این رویداد هر سال در دو بخش بهار و آزاد برگزار می‌شود.

پس از انتشار فراخوان چهارمین سالانه تبادل چاپ دستی (کارت پستال) ۲۰۲ هنرمند آثار خود را در قالب چاپ‌های هنری کالکوگرافی (حکاکی روی فلز)، چوب، نگارخانه لاله، لیتوگرافی و سیلک اسکرین به دبیرخانه سالانه ارسال کردند.

پس از بررسی آثار، ۱۷۶ اثر دارای استانداردهای چاپ دستی شناخته شدند. از این تعداد، همان‌طور که در فراخوان اعلام شده بود، ۹۶ اثر به انتخاب دبیر سالانه برای ارائه در نمایشگاه انتخاب شد که همراه بقیه آثار دارای استانداردهای چاپ دستی، در آستانه سال نو تبادل شد. دبیری این رویداد نیز برعهده مهدی درویشی است.

طبق قوانین سالانه، از ۱۳ نسخه چاپی ارسالی، ۱۰ نسخه به‌صورت انتخاب تصادفی به دیگر شرکت‌کننده‌ها تحویل داده شده است. همچنین دو نسخه در آرشیو نگارخانه نگهداری و یک نسخه نیز برای فروش در نمایشگاه ارائه می‌شود.

نمایشگاه آثار منتخب چهارمین سالانه تبادل چاپ دستی (کارت پستال) روز جمعه، اول اردیبهشت ۱۳۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با حضور هنرمندان در نگارخانه لاله گشایش خواهد یافت و برای بازدید از ۲ تا ۱۹ اردیبهشت ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ به استثنای ایام تعطیل، ادامه خواهد داشت.

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله واقع است.

دریافت کننده: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 758950

وب گردی

وب گردی