راه اندازی مراکز مددکاری در 30 شهر کم برخوردار

رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی 30 مرکز مددکاری در 30 شهر کم برخوردار برای امسال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، انوشیروان محسنی بندپی در همایش مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی گفت: امسال در 140 شهر بالای 50 هزار نفر اورژانس اجتماعی برای مداخله به هنگام و استفاده از ظرفیت مددکاران اجتماعی تأسیس می شود.
وی با اشاره به اینکه ما تا سال 94 ، 197 اورژانس اجتماعی ایجاد کرده ایم افزود: در حال حاضر امسال برای ایجاد اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر موافقت شده است.
محسنی بندپی گفت: گسترش اورژانس های اجتماعی در شهرها یک مداخله برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی بوده است.
وی افزایش مستمری مددجویان و بهره مندی 11 میلیون نفر از بیمه سلامت را کمکی برای افزایش سلامت روان برشمرد و افزود: عواملی از جمله فقر ، باندبازی و بی عدالتی شرایطی فراهم کرده است که شاهد گسست اجتماعی باشیم.
محسنی بندپی گفت: عاملی که باعث افزایش ارتقاء پایداری اجتماعی می شود همبستگی اجتماعی ، ارتقاء شاخص های اجتماعی، تأمین اجتماعی و تحمل پذیری است.
وی با اشاره به اینکه مددکاری یکی از علوم اثر بخش در آسیب های اجتماعی است افزود: ما در گذشته با مددکاری اجتماعی به عنوان یک مفهوم سنتی مواجه بوده ایم و این باعث شده بود که از اثرات این علم بی بهره باشیم.
محسنی بندپی گفت: بیشتر آسیب های اجتماعی را در بخش دارو و درمان داشته ایم اما بیشتر مشکلات جامعه در بخش سلامت روان است.
وی افزود: در طول این سال ها برخورداری 11 میلیون نفر از افراد حاشیه نشین کم برخوردار از بیمه سلامت می تواند نقش مؤثری را در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سلامت روان به همراه داشته باشد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 758953

وب گردی

وب گردی