دانش‌آموزان با فناوری چاپ سه بعدی آشنا می‌شوند

همزمان با نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی سخنرانی‌های ترویجی ویژه دانش آموزان و آشنایی آنها با فناوری چاپ سه بعدی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، به منظور ترویج فناوری چاپ سه بعدی و آشنایی دانش آموزان با این فناوری سخنرانی‌های ترویجی برای دانش آموزان، دانشجویان و مردم عادی همزمان با نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی برگزار می‌شود. با توجه به اهمیت این فناوری و لزوم آشنایی دانش آموزان از سنین پایین این اقدام مد نظر قرار گرفته تا دانش آموزان از مقاطع پایین با این فناوری و اهمیت آن آشنا شوند.

در سال‌های اخیر فناوری پرینترهای سه‌بعدی توانسته است حوزه‌های مختلفی را در اختیار خود قرار دهد. از چاپ کردن برخی از اندام‌های ساده‌ بدن مانند کلیه که می‌تواند نه‌تنها نیاز به پیوند کلیه را برطرف کند، تا پرینت کردن روکش‌های دندانی که در بسیاری از دندان‌پزشکی‌ها به امری تجاری بدل شده است این موارد تنها بخش بسیار کوچکی از کاربردهای این فناوری است بنابراین با توجه به تحولات روز افزون صنعت چاپ سه بعدی، تحولاتی که این فناوری در صنایع ایجاد کرده ضرورت آشنایی از مقاطع پایین تحصیلی با این حوزه مشخص میشود در این راستا به منظور معرفی و ترویج این فناوری اساتید این حوزه با زبانی ساده به بیان مفهوم چاپ سه بعدی و اهمیت آن در بخش سخنرانی های ترویجی برای دانش آموزان می پردازند.

نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی توسط ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از 11 تا 13 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت 3dshow.ir مراجعه فرمایند.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 758972

وب گردی

وب گردی