هدفگذاری راه آهن برای جابجایی 20 میلیون تن بار و 43 میلیون مسافر در سال 96

عضو هیات‌ مدیره شرکت راه‌آهن با اشاره به هدف گذاری شرکت راه آهن برای رسیدن به جابه جایی 20 میلیون تن بار و 43 میلیون مسافر در سال جاری گفت: در برنامه ششم توسعه و سند تفصیلی نیز دستیابی سهم بار و مسافر به ترتیب30 و 20 درصد درنظر گرفته شده است.

به گزارش ایسکانیوز از شرکت راه‌آهن جمهوری ایران، «سعید رسولی» افزود: در سال 1395 رکورد حمل بار از سوی راه آهن شکسته شد و شاهد حمل 40 میلیون و 400 هزار تن بار در شبکه سراسری راه‌آهن بودیم.
به گفته وی، در ایام اوج تردد نوروزی (از 25 اسفند 95 تا 17 فروردین 96)، یک‌ میلیون و 700 هزار مسافر جابجا شد.
وی افزود: در سال گذشته نزدیک به 350 واگن فرسوده با عمر بالای 45 سال از ناوگان ریلی خارج شدند و با استفاده از روش‌های مختلف بهره‌وری و برنامه‌ریزی توانستیم قطارهای گردشگری را راه‌اندازی و حجم جابه جایی مسافر را افزایش دهیم.
عضو هیات‌ مدیره راه‌آهن گفت: در ایام پیک، با بازرسی‌های مستمر از روند فعالیت‌های خدمات‌رسانی در ایستگاه ها، شاهد افزایش خدمات رسانی باکیفیت در ایستگاه ها و قطارهای مسافری بودیم.
رسولی با تاکید بر اینکه امسال با انرژی مضاعف در مجموعه مدیریت راه‌آهن برنامه‌ها را پیگیری می‌کنیم، افزود: برنامه‌های توسعه‌ای مصوب شده بسیاری در دست اجرا داریم که باید از همه فرصت‌ها برای دستیابی به اهداف استفاده کنیم تا در پایان برنامه شاهد تحولات ریلی در کشور باشیم.
وی گفت: البته اجرا و تکمیل پروژه‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری‌ دارد اما با توجه به اینکه شرایط بین‌المللی به نفع راه‌آهن است، باید امیدوار باشیم و برای تحقق اهداف، برنامه های خود را جدی‌تر پیش ببریم.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده:

604

کد خبر: 758986

وب گردی

وب گردی