کسب رتبه برتر در جشنواره جابربن حیان  از بین 800 طرح پژوهشی

دانش آموزان دبستان دخترانه سما 2 تهران توانستند با ارائه دو طرح پژوهشی دانش آموز محور ، از بین 162 مدرسه و بیش از 800 طرح پژوهشی ارائه شده به جشنواره جابربن حیان  آموزش و پرورش منطقه 1 شهر تهران ، صاحب عنوان برتر شوند.

به گزارش ایسکانیوز، طرح تحقیقاتی واکنش شیمیایی کف داغ که به همت دانش آموزان یاسمین محرر، غزال محققی ، فرناز زراعت طلب ، ستاره نقره کار و پرنیان غفاری با هدایت و راهنمایی زهرا بای معلم پایه سوم به جشنواره جابربن حیان منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران ارائه شد ، توانست نظر کارشناس این منطقه را به خود جلب نموده و رتبه نخست را از آن خود نماید.

زهرا بای معلم و راهنمای دانش آموزان در رابطه با طرح پژوهشی واکنش شیمیایی کف داغ گفت : « موضوع انتخابی به پیشنهاد یکی از دانش آموزان کلاس بود. که وقتی واکنش خمیر مایع و بکینگ پودر را در کپک نان دیده بود ,سوالات زیادی برایش پیش آمده بود . نهایتا ما تصمیم گرفتیم واکنش های جالب را آزمایش کنیم.از مواد بی خطر شروع کردیم .تا به واکنش جالب کف داغ رسیدیم .و نتیجه ای که گرفتیم این بود که می توان از کف این واکنش ها در مصارف صنعتی و دارویی و شست و شو استفاده کنیم.»

طرح بیشنه نور نیز از دیگر طرح های پژوهشی ارائه شده توسط دانش آموزان ویانا بنائی ، شایلین اربابی ، سارینا سعید آبادی و آرمینا اشجع با هدایت و راهنمایی مریم اسدی آموزگار پایه دوم به این جشنوراه بود.

مریم اسدی در رابطه با طرح پژوهشی بیشه ی نور که به بررسی سایر جانداران مطرح شده در قرآن می پردازد، گفت: « با توجه به علاقه ی دانش آموزان به قرآن و داستان های قرآنی و فطرت خدا جوی آنها و نیز به با توجه به اینکه این گونه مباحث در کلاس درس مطرح شد و دانش آموزان علاقه نشان داده بودند ,تصمیم برآن شد حیواناتی که در قرآن آمده اند را طبقه بندی کنیم .به کمک اولیای دانش آموزان , سوره ها و آیات را در قرآن جستجو کردیم . و در کلاس با دانش آموزان به گروه های پستانداران، خزندگان،پرندگان ، دوزیستان , حشرات دسته بندی کردیم .در نتیجه به این مهم رسیدیم که بردن نام حیوانات در قرآن برای بیان حیوان شناسی نیست بلکه برای تذکر دادن نعمت ها و ترغیب به عمل تعقل و خدا شناسی است.»

این دوطرح توانست در یک رقابت فشرده از میان 162مدرسه و بیش از 800 طرح پژوهشی رتبه نخست منطقه یک آموزش وپرورش شهر تهران را از آن خود کند.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 759019

وب گردی

وب گردی