اعزام چهل و ششمین ناوگروه نداجا به خلیج عدن

طی مراسمی با حضور فرمانده نداجا، ناوگروه چهل و ششم نیروی دریایی ارتش از بندرعباس، به خلیج عدن اعزام شد.

به گزارش ایسکانیوز، ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی چهل و ششم نداجا متشکل از ناوشکن «سبلان» و ناو پشتیبانی رزمی «لاوان» برای انجام ماموریت از منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد اعزام شد.

در این مراسم که با حضور امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس برگزار شد، وی ضمن تبریک فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه امروز نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح بالایی از اقتدار قرار دارند.
وی در ادامه گفت: زمانی ناوهای خارجی در آب‌های خلیج فارس حضور داشتند و اِشراف اطلاعاتی ما نسبت به حضور و عملکرد آنها کم‌رنگ بود؛ اما امروز با اِشراف اطلاعاتی بسیار دقیق تمام تحرکات را چه در آب‌های سرزمینی و چه در آب‌های آزاد زیر نظر داریم و در همین راستا با تشکیل اتاق اقتدار در پسابندر، به تمامی اطلاعات شناورهای عبوری می‌توانیم دسترسی داشته باشیم.
دریادار سیاری همچنین خاطر نشان ساخت: پیشرفت‌هایی که در مباحث نظامی داریم بسیار ارزشمند بوده و چشم دشمنان را کور کرده است. کشور ایران در بُعد نظامی در قبل از پیروزی انقلاب وابسته به بیگانگان چه از لحاظ تاکتیکی و تفکری و چه از لحاظ ادوات و تجهیزات نظامی بود؛ اما امروز نیروهای مسلح با تکیه بر توان داخلی و جوانان برومند پیشرفته‌ترین تجهیزات را می‌سازند.
وی افزود: با دستور فرماندهی معظم کل قوا جهت ساخت ناوشکن‌ها توانستیم در سال 1382 اولین الحاق ناوشکن را داشته باشیم و سال 1385 الحاق ناو موشک انداز «جوشن»، در سال 1388 ناوشکن «جماران» و سال 1393 ناوشکن «دماوند» را شاهد بودیم و در سال جاری ناو موشک انداز «سپر» به ناوگان شمال افزوده خواهد شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه تصریح کرد: از 22 بهمن 1357 تا الان کشور ایران در تحریم به سر می‌برد اما با همت بلند جوانان به جایگاه والایی رسیده‌ایم و به خود می‌بالیم که سهم نیروی دریایی ارتش در این پیشرفت بسیار مشهود است. همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس در مقایسه با تجهیزاتی که ما در اختیار داشتیم و تجهیزاتی که از سایر کشورها در دست دشمن بود، با غیور مردی جوانان آن زمان ایستادگی کرده و در عرصه دریا از حقانیت بزرگ ملت ایران دفاع کردیم و امروزه با وجود همه تحریم‌ها توانسته‌ایم بر مشکلات غلبه کنیم و به آن جایگاهی که در شأن ملت و کشور ایران است، برسیم.
وی گفت: آنچه که باعث این افتخار شده بکارگیری انسانها، کارکنان و مدیران لایقی است که با انگیزه، با تحرک، مومنانه، متعهدانه و دلسوزانه فعالیت می‌کنند.
امیر سیاری در پایان اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه دیپلماسی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی را انجام داده آنچنان که طی روزهای اخیر توانسته است به صورت همزمان سه ناوگروه به سه کشور جهان اعزام کند، که این حرکت، حرکت بسیار بزرگی است. ناوگروه چهل و ششم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ایجاد امنیت برای خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ماموریت دارد تا با حفظ اقتدار ایران اسلامی با پروژه ایران هراسی و تبلیغات سوء دشمنان مقابله کند.
گفتنی است صبح امروز (دوشنبه 28 فروردین)، ناوگروه چهل و پنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از دو ماه مأموریت در آب‌های آزاد در بندرعباس پهلو گرفت.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 759022

وب گردی

وب گردی