همایش کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان دانشگاه‌های کشور برگزار می شود

دکترحمید یعقوبی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت روان وزارت علوم از برگزاری همایش کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان دانشگاه‌های کشور در هفته جاری خبر داد و گفت: این همایش با شرکت بیش از ۳۵۰ نفر از دانشجویان و همیاران سلامت روان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر یعقوبی با اعلام این مطلب گفت: همایش کشوری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان دانشگاه‌های کشور با حضور وزرای علوم، کشور و کار به عنوان مهمانان ویژه این همایش از سه‌شنبه ۲۹ تا پنجشنبه ۳۱ فروردین‌۹۶ در اردوگاه شهید باهنر و با همکاری سازمان امور دانشجویان و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

او در ادامه به هدف از برگزاری همایش کشوری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: معرفی کانون‌های دانشجویی همیاران به عنوان ظرفیت خوب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در فضاهای دانشگاهی و همچنین معرفی و شناسایی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی دخیل در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دانشجویان از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت علوم گفت: در روز اول همایش جلسه افتتاحیه برگزار می‌شود که تعدادی از مهمانان نظیر دکتر ربیعی وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی در این مراسم به عنوان سخنران حضور خواهد داشت. همچنین در روز دوم چند کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که این کارگاه می‌تواند در توانمندسازی دانشجویان شرکت‌کننده در این همایش موثر باشد. ضمن اینکه چند پنل و میزگرد تخصصی با حضور صاحب‌نظران حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور نیز برگزار می‌شود.

به گفته یعقوبی، در روز سوم همایش مراسم اختتامیه و تقدیر از کانون‌های دانشجویی برتر کشور و همیاران فعال برگزار می‌شود.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت روان برای اولین بار در آموزش عالی کشور فعال شدند، لذااین همایش برای اولین بار است که برگزار می‌شود.

او افزود: اگرچه نشست دبیران این کانون‌ها در آذرماه سال گذشته برگزار شد اما نشست امسال با شرکت بیش از ۳۵۰ نفر از دانشجویان و همیاران سلامت روان از حدود ۹۰ دانشگاه کشور برگزار می شود.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 759060

وب گردی

وب گردی