رئیس ستاد انتخابات استان تهران: حرف آخر را ملت در پای صندوق رای می زند

رئیس ستاد انتخابات استان تهران، گفت: با وجود سمپاشی و تخریب هایی که گروههای سیاسی در فضاهای مجازی علیه دولت تدبیر و امید انجام می دهند اما حرف آخر را ملت در پای صندوق رای خواهد زد.

به گزارش ایسکانیوز، سید شهاب الدین چاوشی روز دوشنبه در همایش دانش آموزی «مشق مشارکت» که در سالن همایش های امام علی (ع) و با حضور دانش آموزان مدارس تهران برگزار شد، اظهار کرد: هر نامزدی که از سوی شورای نگهبان بعنوان رجل سیاسی مورد تایید قرار گیرد برای همه ما قابل احترام است و هر آنچه اراده و رای ملت باشد نیز برای نظام اسلامی قابل قبول می باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران خطاب به دانش آموزان اعلام کرد که نقش آنها در انتخابات بسیار موثر و تعیین کننده است زیرا سرنوشت سالهای آینده کشور در دست این قشر خواهد بود.
وی از آموزش و پرورش همه مناطق تهران و شهرستان های تابعه خواست که به صورت جدی به انتخابات 29 اردیبهشت ورود کنند.
چاوشی گفت: امروز مساله اصلی این نیست که چه کسی رئیس جمهوری می شود بلکه بحث اصلی این است که اگر امروز ایرانیان در پای صندوق های رای حاضر نشوند و نسبت به آینده کشور احساس مسئولیت نکنند، کشور در معرض مطامع بیگانگان قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد که با وجود ناامنی در بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه و همسایگان ما و گزارش های تلخ و گزنده ای که هر روز از کشته شدن انسان های بیگناه منتشر می شود اما ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه است که این وضعیت به برکت حضور و مشارکت گسترده مردم و توجه آنان به امنیت و توسعه کشور میسر شده زیرا مردم ایران هرجا احساس کنند امنیت ملی در خطر است همه با هر اختلاف سیلقه و نظری در کنار هم قرار می گیرند.
وی افزود: همین حضور موثر و مستدام مردم است که کشور را در مقابل قدرت های بزرگ آسیب ناپذیر کرده است و امروز مساله حضور یکپارچه مردم در پای صندوق های رای، توصیه ای ملی است که از سوی خیرخواهان کشور همواره بازگو می شود.
این مسئول در ادامه به اوضاع کشور در زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: چهار سال پیش که دولت دکتر روحانی بر سر کار آمد به واسطه تحریم های ظالمانه در فشار و تنگنای شدید مالی قرار داشتیم و اقتصاد متکی به نفت ما را به بن بست رسانده بودند.
وی افزود: در آن زمان کل تولید نفت کشور روزانه یک میلیون بشکه بود که بخاطر تحریم شبکه بانکی، قادر به فروش کامل نبودیم و حتی آن بخشی را که می فروختیم نیز به نوعی قرار بود که «نفت در برابر غذا» باشد که از گرسنگی نمیریم.
چاوشی این را هم گفت که تاریخ قضاوت خواهد کرد که دولت تدبیر و امید عزت را به ایرانیان بازگرداند و با تلاش شبانه روزی تیم دیپلماسی و حمایت های رهبر معظم انقلاب موفق به شکستن تحریم ها و گشایش در زندگی مردم شد.
او گفت: نمی خواهیم بگوییم که معجزه ای رخ داده اما با تدابیر دولت در مذاکرات هسته ای از خسارت های سنگین تر جلوگیری شد و امروز به جایی رسیده ایم که تولید روزانه نفت ما به چهار میلیون بشکه رسیده و میزان برداشت ما از مخازن مشترک نفت و گاز به اندازه طرف قطری است که این رخداد به خطر شکسته شدن تحریم ها و ترمیم زیرساختهای کشور بود.
به گفته رئیس ستاد انتخابات استان تهران، کشورمان در مذاکرات هسته ای نه تنها چیزی را از دست نداد بلکه در عرصه صدور تکنولوژی هم دارای وجهه ای رسمی و قانونی در جهان است در حالیکه سالها از سوی قدرت های غربی موضوع ایران هراسی ترویج می شد و وانمود می کردند که ما در پی دستیابی به سلاح اتمی هستیم اما به آنها ثابت شد که طبق آموزه های اسلامی و دینی ما داشتن هرنوع سلاح کشتار جمعی حرام است و ایران موفق شد که منطق کور ایران هراسی را با مذاکرات هسته ای خاموش کند.
وی گفت: دولت با استفاده از هنر دیپلماسی و مذاکره که نافذتر از جنگ است موفق شد آنچه را که باید در میدان جنگ بدست می آید، در مذاکرات کسب کند و همچنین حقوق مسلم هسته ای ما به همه جهان ثابت شد؛ در واقع غربی ها بر اسب بدون زین سوار شدند و توهم شان مبنی بر منع ایران از داشتن سلاح هسته ای هم نقش بر آب شد.

** شهر تهران به مدیرانی با قابلیت بالا نیازمند است

رئیس ستاد انتخابات استان تهران همچنین به انتخابات شوراهای شهر و روستا که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت قرار است برگزار شود، اشاره کرد و گفت: این انتخابات هم بسیار مهم است زیرا باید امور شهرها و روستاها را به افرادی برای چهار سال واگذار کنیم.
وی افزود: حادثه پلاسکو ثابت کرد که شهر تهران آسیب پذیر است و به مدیرانی با قابلیت زیاد نیاز دارد تا پایتخت را از نارسائی ها نجات دهند.
چاوشی گفت: اکنون در کنار بزرگراه ها و کوچه های 6 و هفت متری تهران شاهد رویش برج های بلند مرتبه هستیم که اشکالات زیادی را ایجاد کرده اند و به اعتقاد کارشناسان، تونل های بادی شهر را مسدود کرده و به آلودی هوای شهر نیز دامن زده اند.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: ما منکر زحمات و تلاش های گذشتگان نیستیم و نمی گوییم که شورای شهر و شهرداری تهران کاری انجام نداده اند اما امروز که فرصت انتخاب مجدد داریم باید افرادی را انتخاب کنیم که شهر را برای ما قابل زیست کنند.
وی افزود: اگر مشکلات مردم در شهر بزرگ تهران برطرف شود، می توان الگویی برای توسعه همه جانبه شهری در کشور ایجاد کرد.
به گزارش ایرنا، وی در پایان خطاب به دانش آموزان، گفت: مراقب باشید افرادی که بجای نوشتن مار، عکس آن را ترسیم می کنند شما را با سیاه نمایی فریب ندهند و باید بدانیم که افرادی باید سکان امور کشور را در دست بگیرند که دارای دانش ،بینش و تعهد به منافع ملی باشند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.

302/302

کد خبر: 759066

وب گردی

وب گردی