تعطیلی مراکز مالی خیریه حامی تروریست ها در کویت

وزارت کار و امور اجتماعی کویت از شناسایی و متوقف کردن فعالیت شماری از انجمن های خیریه در این کشور بدلیل فعالیت غیر قانونی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، این انجمن ها که عدد آنها به 17 مورد می رسد در سه ماه نخست سال جاری از سوی بازرسان وزارت کار و امور اجتماعی کویت رصد و فعالیت آنها متوقف شده است .
وزارت کشور کویت بدنبال رصد فعالیت عناصر تندرو و سیاست مقابله با تروریسم پاره ای از تدابیر امنیتی جدید را اتخاذ کرده است .
وزارت کشور کویت با همکاری وزارت اوقاف و همزمان با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان ؛ قوانین گسترده ای را برای نظارت بر فعالیت انجمن های خیریه و انجمن های مردم نهادی که اقدام به جمع آوری کمک های نقدی از مردم می کنند وضع کرده است.
وزارت اوقاف کویت نیز با تشکیل کمیته ای نظارت شدیدی را بر فعالیت انجمن های خیریه اعمال می کند و برای عید فطر نیز برپایی هرگونه مراکز موقت اقامه نماز در کویت ممنوع شده است .
همچنین وزارت کشور کویت امروز اعلام کرده که برای نظارت تردد افراد به مساجد دوربین های مدار بسته ای را جهت رصد تردد افراد مشکوک نصب کرده است .
دولت کویت همزمان با ابراز نگرانی از عزیمت و سفر عناصر تروریستی به کشورهای همجوار عراق و سوریه و افزایش تعداد آنها در این دو کشور، بر همکاری بین المللی برای مبارزه با این گروه تروریستی تاکید دارد.
مقامات امنیتی کویت برغم اتخاذ تدابیر گسترده برای حفظ امنیت تاسیسات و مراکز حساس و تجهیز مبادی ورودی این کشور به دستگاه های پیشرفته برای جلوگیری از هرگونه اقدامات مشکوک گروه های تروریستی، از تلاش عناصر داعش برای نفوذ به کویت برای انجام عملیات خرابکارانه ابراز نگرانی کرده اند.

منبع: ایرنا

303/۳۰۰

کد خبر: 759080

وب گردی

وب گردی