معاون نخست وزیر ترکیه برگزاری انتخابات زودهنگام را تکذیب کرد

معاون نخست وزیر ترکیه هرگونه انحلال پارلمان و تلاش برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، «مهمت سیمسک» معاون نخست وزیر ترکیه امروز در سخنانی تصریح کرد رجب طیب اردوغان رئیس حمهور ترکیه این مساله را به طور روشن اعلام کرده که هیچ برنامه ای برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودرس پیش از 2019 وجود ندارد.

یک روز پس از آنکه مردم ترکیه در همه پرسی جنجالی به اصلاح قانون اساسی رای مثبت دادند، سیمسک گفت: روابط با اتحادیه اروپا بر مبنای منافع مشترک خواهد بود.

آمارها نشان می دهد که 51.5 درصد مردم ترکیه در همه پرسی یکشنبه از اصلاح قانون اساسی حمایت کرده اند، اردوغان نیز یکشنبه این پیروزی را اعلام کرده است. حزب جمهوری خواه ترکیه بزرگترین حزب مخالف دولت، خواستار ابطال نتایج این همه پرسی به خاطر برخی تخلفات شده و اعلام کرده که به نتایج همه پرسی اعتراض خواهد کرد.

برخی گمانه زنی ها درباره درخواست اردوغان برای برگزاری انتخابات زودهنگام مطرح شده بود ولی سیمسک این گمانه زنی ها را رد کرده است.

وی افزود: روز گذشته رئیس جمهور به طور شفاف اعلام کرد که انتخابات در نوامبر 2019 برگزار خواهد شد.

نتایج همه پرسی ترکیه موجب نگرانی هایی در بین سرمایه گذاران شده است. سرمایه گذاران نگران آینده روابط ترکیه با اتحادیه اروپا هستند.

تاکید اردوغان بر برگزاری همه پرسی مربوط به بازگرداندن مجازات اعدام موجب تشدید تنش در روابط آنکارا و بروکسل شده است.

روابط ترکیه با برخی کشورهای اروپایی به خصوص آلمان و هلند به شدت تیره و تار شده است. ممانعت این کشورها از مشارکت مقام های رسمی ترکیه در تظاهرات طرفداران برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه، علت اصلی تنش در روابط آنکارا و بروکسل به شمار می رود.

۳۰۰/۳۰۰

کد خبر: 759082

وب گردی

وب گردی