هشدار سازمان هواشناسی درباره باران و رعد و برق در ۹ استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطاعیه‌ای از ورود سامانه جدید بارشی در روز چهارشنبه خبر داد و اعلام کرد: با ورود این سامانه بارشی آسمان ۹ استان کشور دچار بارشهای پراکنده باران و رعد و برق می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز در اطلاعیه عصر امروز سازمان هواشناسی کشور آمده است: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از اوایل شب رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد برای کهگیلویه و بویراحمد و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

از اوایل وقت چهارشنبه با ورود سامانه جدیدی از شمال غرب و غرب بارش در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس آغاز می‌شود و به‌تدریج از بعدازظهر گستره بارش به دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور خواهد رسید.

پیامد ورود این سامانه رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در کوهپایه‌ها صاعقه، در مناطق مستعد تگرگ و در پاره‌ای نقاط احتمال آبگرفتگی معابر عمومی خواهد بود.

در روز چهارشنبه رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در آذربایجانهای شرقی و غربی، اردبیل، غرب کردستان، شمال زنجان و به‌تدریج از بعدازظهر ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استانهای تهران، البرز و قزوین، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در بر می گیرد؛ با توجه به شرایط جوی فوق، توصیه می‌شود جهت جلوگیری از بروز خسارتهای احتمالی، تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

خروجی مدلهای هواشناسی بیانگر افزایش سرعت وزش باد حدود 35 تا 55 کیلومتر بر ساعت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از امروز تا جمعه است؛ امروز تا سه‌شنبه ارتفاع موج بین یک و نیم تا دو متر روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ارتفاع موج بین دو تا سه متر، به‌ویژه در شرق خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

از اینرو توصیه می‌شود طی این مدت احتیاط لازم جهت تردد ایمن قایقهای تفریحی و شناورهای سبک و نیمه سنگین در مناطق ذکر شده به عمل آید.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 759100

وب گردی

وب گردی