غلامی: برای مظلومیت بوکس ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی می‌جنگم

کاپیتان تیم ملی بوکس گفت: فدراسیون با انتخاب مربی کوبایی من را به عنوان کاپیتان انتخاب کرد که این موضوع وظیفه من را سنگین‌تر می‌کند تا برای مظومیت بوکس ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی بجنگم.

سالار غلامی در گفتگو با ایسکانیوز در خصوص شرایط تیم ملی بوکس برای مسابقات قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی اظهار داشت: در مرحله‌ای هستیم که مربی کوبایی در حال جمع کردن تمرینات است و در حالت ریکاوری و تمرینات سرعتی هستیم. هر چه از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی لازم بوده در این مدت انجام شده است و در حال مرور کردن تمرینات و آماده سازی شرایط بدنی برای مسابقه هستیم.

وی در خصوص آمادگی خود عنوان کرد: از لحاظ آمادگی خوب هستم و واقعا شرایط با حضور مربی کوبایی تغییر کرده است و این یک تعارف نیست. شخصا با وجود سخت گیری‌های مربی کوبایی که باعث اذیت ما نیز شد چیزهای زیادی از او یاد گرفتم . در ابتدا فشار تمرینات او زیاد بود و همه غر می زدند اما مشخص شد که این تمرینات بی‌تاثیر نبوده است.

ملی‌پوش تیم ملی بوکس در خصوص مسابقات جاده ابریشم گفت: ما در مسابقات آذربایجان از لحاظ بدنی و تاکتیکی اصلا کم نیاوردیم . نوع تمرینات ما باعث شده بود نیاز نباشد در این مسابقات اقتصادی کار کنیم و کم ضربه بزنیم و 9 دقیقه را می‌جنگیدیم . حضور در این مسابقات واقعا برای ما مفید بود.

غلامی در خصوص فاصله کم مسابقات قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی خاطر نشان کرد: ما چند روز بعد از بازگشت از قهرمانی آسیا باید به مسابقات کشورهای اسلامی اعزام شویم . باید دید سیاست مربیان برای این دو رویداد چگونه است اما فکر می‌کنم باید سعی کنیم ابتدا در مسابقات قهرمانی آسیا آسیب نبینیم و در کنار آن نتیجه بگیریم و خود را برای مسابقات کشورهای اسلامی نیز آماده نگه داریم.

وی تصریح کرد: ما در مسابقات قهرمانی آسیا با 8 بوکسور و در مسابقات کشورهای اسلامی نیز با 4 بوکسور حضور خواهیم داشت . دلیل اعزام کمتر بوکسور به مسابقات کشورهای اسلامی نیز سیاست‌های کمیته المپیک و وزارت ورزش در اعزام کاروان کیفی بوده است.

کاپیتان تیم ملی بوکس در پاسخ به این سوال که اولویت او مسابقات قهرمانی آسیا یا کشورهای اسلامی خواهد بود، گفت: هر دو این مسابقات خیلی مهم است .بوکس برای اولین بار در مسابقات کشورهای اسلامی حضور دارد و آنطور که من می‌دانم موفقیت در این مسابقات برای ورزش کشور مهم است. قهرمانی آسیا نیز در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود و در وزن من 3 قهرمان المپیک حضور دارند.

وی عنوان کرد: از نظر مربیان و مسئولان فدراسیون نزدیکی زمانی مسابقات قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی طبیعی است و اعتقاد دارند این موضوع در ورزش قهرمانی وجود دارد اما برای بوکس ایران حضور در دو رویداد پرفشار را در فاصله کوتاه تجربه نکرده است. ما نیاید فراموش کنیم تیمی که به مسابقات قهرمانی آسیا نیز اعزام می شود جوانترین تیم تاریخ بوکس ایران با میانگین سنی 23 سال است.

غلامی با تمجید از بوکسورهای جوان تیم ملی عنوان کرد: با وجود اینکه تیم ما بسیار جوان است اما از لحاظ بدنی و فنی چیزی کم نداریم. البته نباید فراموش کرد در بوکس موفقیت به قرعه بستگی خاصی دارد و امیدوارم اتفاقات خوبی در این زمنیه برای ما بیفتد.

ملی‌پوش بوکس ایران در خصوص شانس کسب موفقیت خود در رویدادهای پیش‌رو گفت: من در مسابقات قهرمانی آسیا که سال گذشته برگزار شد و حکم انتخابی المپیک را داشت با توجه به غیبت حریف قزاقستانی خود شانس کسب مدال داشتم اما یکسری اتفاقات عجیب و غریب باعث حذف من شد. بوکس ورزش رکوردی نیست و نتیجه اصلا قابل پیش‌بینی نیست اما با توجه به سابقه من صاحب سید خواهم شد و با توجه به این شرایط اگر اتفاق عجیب و غریبی نیفتد شانس 60، 70 درصدی برای کسب مدال دارم.

وی در خصوص انگیزه‌های خود تصریح کرد: ما خیلی فشار زیادی را تحمیل کردیم و بوکس برترین رشته ورزشی دنیا است اما در ایران خیلی مظلوم است. ما سختی‌های زیادی را در 4 ماهه گذشته پشت سر گذاشتیم و مطمئن باشید چیزی کم نخواهیم گذاشت. فدراسیون با انتخاب مربی کوبایی من را به عنوان کاپیتان انتخاب کرد که این موضوع وظیفه من را سنگین‌تر می‌کند تا برای مظومیت بوکس ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی بجنگم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم از مسابقات قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی دست پر بازگردم تا دست فدراسیون برای گرفتن شرایط بهتر باز باشد. بوکس 13 مدال بازی‌های آسیایی دارد و اگر دربازی‌های آسیایی اینچئون در این رشته از قزاقستان کم نمی‌آوردیم کاروان ورزش ایران در جایگاه چهارم قرار می‌گرفت.

601

کد خبر: 759112

وب گردی

وب گردی