جمع آوری 3 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان زن/  هنرمندان  به دنبال شناسایی و آزادی زنان دربند هستند

سحر دولتشاهی به نمایندگی از پویش حمایتی «ارمغان آزادی» که با هدف حمایت از زندانیان زن جرایم غیرعمد تشکیل شده است، نوید آزادی مادری را به فرزندانش داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ستاددیه کشور، به دنبال تفاهم‌نامه همکاری ستاددیه کشور و معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری جمعی از هنرمندان کشور در قالب پویش «ارمغان آزادی» به دنبال شناسایی و آزادی زنان دربندی اقدام می‌کنند که نه به دلیل اقدام مجرمانه بلکه بخاطر یک اشتباه یا ناآگاهی روانه زندان شده‌اند.
به همین منظور عصر روز گذشته (28 فروردین ماه) سحر دولتشاهی بازیگر سینما سفیر این پویش مردمی با حضور در جمع خانواده یکی از مددجویان تحت حمایت ستاددیه از وضعیت خانواده و مشکلات فرزندان مادری جویا شد که به دلیل یک بدهی 17 میلیون تومانی با حکم قضایی مدتی است که در حبس به سرمی‌برد.
«رعنا- الف» مادر 38 ساله نیما و شیما بعد از فوت همسرش به دلیل ضمانت بانکی از شریک زندگی خود با یک بدهی سنگین روانه زندان می‌شود.
هرچند شاکی از بخش قابل توجهی از حقوقش صرف نظر می‌کند اما بابت بقیه بدهی این سرپرست خانواده ناخواسته و بدون ارتکاب فعل مجرمانه‌ای راهی زندان می‌شود که این ورود به زندان مشکلات روحی زیادی را هم به وی وارد می‌کند.
از آغاز فعالیت این پویش در روز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها تا به امروز، مردم نوعدوست ایران اسلامی با حمایت معنوی و مالی نزدیک به 3 میلیارد ریال وجوه نقدی به حساب اختصاصی ستاددیه جهت مشارکت در امر آزادی زندانیان زن واجد شرایط واریز کرده‌اند که تمامی این وجوه برای آزادی این دسته از محبوسان اختصاص خواهد یافت.
براساس این گزارش، درحال حاضر 200 زندانی زن جرایم غیرعمد در کشور تحمل حبس می‌کنند که ٩٠ درصد این بانوان بدون هرگونه سابقه کیفری هستند.


منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 759119

وب گردی

وب گردی