جایزه مسابقه بین الملل معماری(2016) INSPIRELI AWARD به پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات اهداء شد

گروه طراحی سمیه روانشادنیا پژوهشگر و دانشجوی دکتری معماری واحد علوم و تحقیقات موفق به کسب رتبه سوم مسابقه بین الملل استعدادیابی INSPIRELI AWARD 2016 شد و طی مراسمی جایزه خود را دریافت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم اهدا جوایز مسابقه اینسپایرلی در پراگ با حضور وزیر فرهنگ و وزیر آموزش پراگ و رییس اتحادیه معماران اروپا UIA سفیر جمهوری اسلامی ایران و سفرای متعدد از کشور های شرکت کننده در مسابقه در پراگ برگزار شد.

سمیه روانشادنیا سرپرست گروه طراحی با بیان اینکه مسابقه اینسپایرلی یکی از موفقترین مسابقات حمایت کننده استعدادهای جوان معماری و طراحی در سال 2015 بوده است، گفت: در این دوره از مسابقات استعداد یابی INSPIRELI AWARD2016 که با حمایت UIA برای دانشجویان، معماران و طراحان جوانتر از 35 سال برگزار شد، پروژه "میدان آذربایجان" از ایران ارائه و مورد ارزیابی و بررسی داوران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مجموعه INSPIRELI اولین شبکه اجتماعی است که برای معماران و طراحان جهان، فضایی برای اشتراک گذاری رایگان، ارائه طرحها و همچنین ارتباط مستقیم با معماران، طراحان و تیمهای اجرایی در سراسر دنیا را فراهم آورده است، افزود: در این مسابقات هر شرکت کننده با بارگذاری یک تا سه عکس از طرحهای خود در پروفایل شخصی اش، در مسابقه شرکت کرده که با توجه به نظرات و آرای مردمی و در نهایت نتیجه داوری طرح های برگزیده انتخاب می شوند.

این پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: در این دوره از مسابقات اینسپایرلی 1052 شرکت کننده از 99 کشور و 300 دانشگاه جهان با بارگذاری 2903 تصویر شرکت کرده بودند. پس از آرای مردمی که حدود 25926 بود، هیأت داوران این مسابقات که متشکل از 55 معمار برجسته از 39 کشور جهان بودند، 50 طرح را برای فینال مسابقات انتخاب کردند. در نهایت از میان این 50 طرح در دور پایانی سه طرح با رأی داروان و یک طرح از مجموعه آراء عمومی به عنوان طرحهای برگزیده منتخب شدند.

بر این اساس تندیس “بالهایی رو به آینده” اثر Borek Sipek به نفرات برگزیده داوران، جوایز بین المللی به رتبه های اول تا سوم، جایزه طرح منتخب اعضا و طرح منتخب آرا مردمی در پراگ در مراسمی رسمی با حضور وزیر فرهنگ و وزیر اموزش پراگ و رییس اتحادیه معماران اروپا UIA سفیر جمهوری اسلامی ایران و سفرای متعدد از کشور های شرکت کننده در مسابقه اهدا گردید.

گفتنی است طرح "میدان آذربایجان" پس از طرحهایی از کشورهای ایتالیا و ژاپن بطور مشترک با طرح دیگری از ایتالیا حائز رتبه سوم این دوره از مسابقات بین المللی استعدادیابی INSPIRELI AWARD2016، شد. همچنین طرحی از کشور فرانسه در بخش آراء مردمی به عنوان طرح برتر برگزیده شد.

لازم به ذکر است طرح "میدان آذربایجان" به سرپرستی سمیه روانشادنیا دانشجویی واحد علوم و تحقیقات و با همکاری عطاء الدین ششمانی و محمد مهدی واحدی، طراحی شده است. همچنین این طرح در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول مسابقات بین المللی طراحی میدان آذربایجان شده است.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 759138

وب گردی

وب گردی