کره شمالی: به هر حمله‌ای از سوی آمریکا، پاسخ می‌دهیم/بر سر سلاح‌های هسته‌ای سازش نمی‌کنیم

معاون وزیر خارجه کره شمالی تأکید کرد که کشورش به هرگونه حمله آمریکا پاسخ خواهد داد و به خود این کشور یا پایگاه‌های نظامی‌اش حمله خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سین هونگ چول، معاون وزیر خارجه کره شمالی در دیدار با هیئت اعزامی شبکه خبری الجزیره به پیونگ یانگ گفت: اگر آمریکا به هر شکلی به کشور ما حمله کند ما نیز با همان شدت و به صورت مستقیم پاسخ خواهیم داد. ارتش کره شمالی برای واکنش به تحرکات نظامی آمریکا در بالاترین درجه آماده‌باش قرار دارد.

وی افزود: هرگونه نشانه‌ای از تجاوز علیه حاکمیتمان دیدیم ارتش ما حملات نظامی را انجام خواهد داد و به آمریکایی‌های متجاوز هرجا که باشند چه در خاک آمریکا و چه در پایگاه‌های این کشور در منطقه شبه جزیره کره مثل ژاپن یا دیگر مناطق حمله خواهد کرد.

سین هونگ چول گفت: پیونگ یانگ خواهان صلح است اما آن را گدایی نمی‌کند. ما هرگز بر سر سلاح هسته‌ای که در اختیار داریم سازش نخواهیم کرد. مذاکرات شش جانبه‌ای که هدف آن خالی کردن شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای از مدت‌ها پیش خاک شده است و دیگر وجود ندارد. سلاح هسته‌ای ما صرفا یک کالا نیست که بخواهیم با دلارهای آمریکا آن را تعویض کنیم. همچنین یک معامله سیاسی مثل خرید و فروش کالا نیست که بر روی میز مذاکرات قرار داده شود تا سلاحمان را از ما بگیرند.

وی درباره امکان برگزاری دیداری میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا یا میان هیئت‌های دو کشور گفت: تا زمانی که واشنگتن سیاست‌های "خصمانه‌اش" را در قبال کره شمالی کنار نگذارد، هیچ امکانی برای برگزاری دیداری میان مسئولان دو کشور در این سطح وجود ندارد.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 759151

وب گردی

وب گردی