تغییرات آب و هوا سلامت مردم را تهدید می کند

طبق گزارش ۱۱ جامعه پزشکی آمریکا، تغییرات آب و هوایی نه تنها یک مشکل زیست محیطی است بلکه تهدیدی برای سلامت عموم مردم نیز محسوب می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، این گروه از متخصصان در گزارش جدیدی هشدار دادند که ممکن است حتی برخی افراد از تاثیر این تغییرات بر خودشان مطلع نباشند.

مونا سرفتی، مدیر گروه کنسرسیوم جامعه پزشکی در مورد سلامت و اقلیم فلوریدا آمریکا، در این باره می گوید: «تغییرات اب و هوایی موجب تشدید مشکلات قلبی و ریوی از جمله آسم می شود. همچنین موج شدید گرما افزایش ریسک بیمار های قلبی را به همراه دارد.»

طبق این گزارش، تغییر اب و هوا موجب شیوع گسترده عفونت های ناشی از حشرات نظیر زیکا و بیماری لایم می شود. حتی در افزایش شمار مسمومیت های غذایی هم نقش دارد.

به گفته این گروه متخصصان، افراد مسن، کودکان و افراد ساکن در مناطق بی نهایت گرم بیشتر در معرض این اسیب ها قرار دارند.

گرمایش زمین بر منبع غذا و آب هم تاثیر دارد. این تغییرات موجب بارش های سنگین، افزایش سطح دریا و وقوع سیل خواهند شد، در نتیجه آب نوشیدنی افراد آلوده شده و افراد بیمار می شوند.

همچنین سیلاب ها موجب گسترش آلودگی های نظیر باکتری های مدفوعی در زمین های کشاورزی می شوند.

این گروه تاکید می کنند که مردم باید از ضرورت عدم استفاده از سوخت های فسیلی و استفاده از منابع انرژی پاک تجدیدپذیر آگاه باشند تا بدین ترتیب تغییرات دمایی جهان متوقف شود.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : نیوشا یعقوبی

704/701

کد خبر: 759173

وب گردی

وب گردی