دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام یکی از کیفی ترین دانشگاه های استان/انتظار دکتر ولایتی و دکتر میرزاده از اعضای هیات علمی ، سوق دادن توان علمی در مسیر راه اندازی و توسعه شرکت های دانش بنیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با دارا بودن 220 عضو هیات علمی تمام وقت یکی از کیفی‌ترین دانشگاه‌های این استان  است.

به گزارش ایسکانیوز، شهریار عباسی در جلسه مدیران گروه های آموزشی واحد ایلام اضافه کرد : یکی از اولویت های اساسی دکتر میرزاده در 3 سه سال گذشته و همچنین رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی که در جلسه پایش یازدهم هم مورد تأکید قرار گرفت بحث جذب نخبگان به عنوان هیات علمی دانشگاه است.

وی بیان کرد: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام بهتر از خیلی از دانشگاه‌های دولتی است و این نسبت کمتر از یک به 32 است.

عباسی تصریح کرد: روند جذب نخبگان بومی توسط دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان عضو هیات علمی در سه سال گذشته و با حضور دکتر میرزاده کم نظیر و توجه به کیفی سازی آموزش یکی از اولویت های اساسی ایشان و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: روند جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی در حالی با شتاب دنبال می شود که ما شاهد کاهش چشمگیر تعداد دانشجو در واحدهای دانشگاهی کشور و محدود شدن منابع مالی واحدها هستیم ولی این مهم بدون کوچکترین وقفه ای ادامه دارد و این آینده نگری و توجه به کیفی سازی آموزش را می رساند.

وی گفت: مدیران گروه های آموزشی دانشگاه در ارتباط مستقیم با دانشجویان هستند و باید با سعه صدر، گشاده روی و قانونمداری مشکلات دانشجویان را پیگیری نمایند.

عباسی گفت: ارتقای توانمندی علمی اعضای هیات علمی از طریق انجام طرح های پژوهشی و تولید مقالات علمی باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی تصریح کرد: اساتید دانشگاه نبایستی صرفاً به مسئله تدریس توجه نمایند بلکه بایستی پتانسیل علمی آنان در تأسیس و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و فناوری به کار گرفته شود تا هم در تنوع سازی منابع درآمدی دانشگاه سهیم باشند و هم در تولید علم و ارتقای سطح علمی خود و به‌تبع آن دانشگاه آزاد اسلامی مؤثر باشند و این مهم مورد تاکید دکتر میرزاده و دکتر ولایتی است.

در این نشست معاون آموزشی واحد ایلام گفت: گروه‌های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهم‌ترین بخش‌های معاونت آموزشی هستند که تأثیر بسزایی در کیفی سازی آموزش و ارتقای بنیه علمی دانشجویان دارند.

منصور احمدی اضافه کرد: در فضای رقابتی جذب دانشجو در استان ایلام مهم‌ترین پارامتر برای ادامه تحصیل داوطلبان که مورد تأکید خانواده‌های آنان است بحث کیفیت آموزشی است که امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به‌واسطه جذب اعضای هیات علمی مجرب یکی از کیفی‌ترین دانشگاه‌های استان ایلام است.

وی بیان کرد: در استان 600 هزارنفری ایلام بیش از 37 مرکز آموزش عالی دایر است که اکثراً ازلحاظ کیفیت آموزشی و علی‌الخصوص نسبت استاد به دانشجو در سطح پایین‌تری از دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارند و این افتخار بزرگی برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 759205

وب گردی

وب گردی