جهانگیری تاکید کرد:  باید حرکتی که برای توسعه ی کشور شکل گرفته استمرار پیدا کند

معاون اول رییس جمهور با اشاره به آرامش و ثباتی که در حال حاضر در کشور فراهم شده و مسئولین برای کار و تلاش از یکدیگر سبقت می گیرند، گفت: هم اکنون در شرایط حساسی قرار داریم و هر کس که دلسوز ایران است باید تصمیمی که برای آینده ی کشور اتخاذ می کند تصمیمی باشد که بتواند در پیشگاه خداوند سربلند باشد تا حرکتی که برای توسعه ی کشور شکل گرفته استمرار پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در آیین افتتاح بیمارستان امام حسین (ع) که در شهرستان بهارستان انجام شد، بر لزوم توسعه ی مناطق اطراف تهران تاکید کرد و گفت: مهمترین شأن و جایگاه دولت این است که برای توسعه ی کشور در قالب برنامه افق های بلند مدت برنامه ریزی کند.
معاون اول رییس جمهور افزود: بسیاری از کشورها برای توسعه، برنامه های بلند مدت تدوین می کنند و از هم اکنون دور نمایی برای آینده ی کشورشان در نظر می گیرند.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سالها پیش چنین کاری را برای کشور انجام دادند، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری دوازده سال پیش برای بیست سال آینده ی کشور افقی بلند مدت تحت عنوان برنامه ی چشم انداز ترسیم کردند تا بر اساس این برنامه ایران به جایگاه نخست علمی و اقتصادی منطقه دست پیدا کند.
دکتر جهانگیری اضافه کرد: متاسفانه در سال های گذشته ضعفی در نحوه ی اداره ی کشور پیش آمد و از جهات گوناگون خساراتی به ایران وارد شد. متاسفانه این خسارات فقط مادی نبود چرا که خسارات مادی قابل جبران است اما خسارات غیرمادی مدت زمان زیادی طول می کشد تا جبران شود.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به درآمد سرشار نفت در سال های گذشته تصریح کرد: در سال های قبل قیمت نفت به 140 دلار برای هر بشکه رسید و ما امروز برای افتتاح یک بیمارستان برای 600 هزار نفر جمعیت جشن می گیریم. حالا این حق مردم است که سوال کنند که آن همه درآمد در کجا هزینه شد؟
وی ادامه داد: البته منظور ما این نیست که این درآمد ها را خوردند و بردند بلکه گاهی سوء مدیریت و برهم زدن نظام کارشناسی کشور نیز می تواند آینده ی کشور را به خطر بیندازد.
جهانگیری با بیان اینکه هر مسئولی که تصمیم می گیرد باید تصمیماتش مبتنی بر نظرات کارشناسی باشد، افزود: اگر تصمیمات با پشتوانه ی علمی و کارشناسی نباشد و بر اساس نظرات شخصی اتخاذ شود می تواند برای کشور خطرساز شود.
معاون اول رییس جمهور گفت: در ابتدای دولت یازدهم برخی اولویت ها و مسائل تعیین کننده شناسایی شد و در دستور کار دولت قرار گرفت که یکی از مهمترین کارها حل چالش هسته ای و تبدیل ایران هراسی به ایران دوستی و برقراری تعامل سازنده با دنیا بود.
وی با تاکید بر اینکه امروز در پایان چهار سال دولت یازدهم دستاوردهای خوبی حاصل شده گفت: البته نواقص و اشکالاتی نیز وجود دارد که باید با درایت برطرف شود.
جهانگیری یکی دیگر از مسائل پیش روی کشور را ضعف نظام سلامت ارزیابی کرد و گفت: در سال های گذشته دغدغه ی مسائل مالی بیش از رنج بیماری، مردم را نگران ساخته بود و برخی از مردم بیش از اینکه دغدغه ی معالجه داشته باشند، نگران هزینه های درمانی بودند.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: دولت بر این موضوع تمرکزی جدی کرد و به فضل الهی امروز دغدغه ی مردم ایران دیگر هزینه های درمان نیست بلکه دغدغه ی اصلی شان معالجه و درمان است که این کار بزرگ و درخشانی است.
وی اضافه کرد: هزینه های بستری که از جیب مردم پرداخت می شد 37 درصد بود که امروز به حدود 8 درصد رسیده است و تخت های بیمارستانی به سرعت در حال افزایش است به گونه ای که تعداد تخت ها در سال 91 به تعداد 91 هزار تخت بود و امسال به 115 هزار رسیده است.
جهانگیری با بیان اینکه دولت بخش عمده ای از منابع خود را به بخش سلامت اختصاص داد، گفت: باید برای نظام سلامت کاری کنیم که مردم در هیچ سنی دغدغه ی درمان و پرداخت هزینه های درمانی را نداشته باشند.
در این مراسم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گزارشی از دستاوردهای حوزه ی سلامت در دولت تدبیر و امید ارائه کرد و گفت: در نقاط مرزی و محروم کشور کارگاه های عمرانی برای سلامت ایجاد شده و امیدوارم شاهد گسترش خدمات بخش سلامت در آینده باشیم.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 759212

وب گردی

وب گردی