پاکستان مرز خود با افغانستان را حصار کشی می‌کند

ارتش پاکستان حصارکشی بیش از 2575 کیلومتر از مرز مشترک با افغانستان را با توجیه اینکه اقدامات تروریستی در این مناطق رخ می‌دهد، آغاز کرده است که باعث انتقاد شدید دولت کابل شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه گاردین، آصف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان در یک نشست خبری در راوالپندی گفت: ارتش 100 کیلومتر از مرز میان شمال شرق افغانستان و مناطق قبیله نشین باجور و خیبر را حصارکشی کرده است.

وی ادامه داد: ایالت خیبر پختونخوا در شمال غرب پاکستان 700 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که در نخستین مرحله حصارکشی می شود. در مرحله دوم، مرز میان ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان و جنوب افغانستان حصارکشی می شود.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه گفت: پاکستان چنین حقی در انجام اقدامات یکطرفه ندارد. این مساله به ساکنان دو طرف مرز مربوط می شود.

سخنگوی ارتش پاکستان با کم اهمیت جلوه دادن موضع کابل درباره این حصارکشی گفت: پاکستان در طرف خود این اقدام را انجام داد و نه از سمت افغانستان. پاکستان حق دارد تا مرز خود را با هرکشور دیگری حصارکشی کند. فکر نمی کنم که هیچ مخالفتی درباره این مساله وجود داشته باشد.

وی درباره روابط میان دو کشور نیز گفت: مذاکرات دو جانبه ادامه دارد. ما امیدواریم که با این مذاکرات به توافقاتی دست پیدا کنیم. افغانستان باید این مساله درباره حصارکشی مرزی را درک کند و بداند که این به نفع هر دو کشور است.

منبع: ایسنا

303/302

کد خبر: 759222

وب گردی

وب گردی