پیام رییس مرکز پژوهش‌های مجلس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس طی پیامی روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

به گزارش ایسکانیوز، کاظم جلالی طی پیامی ضمن تبریک 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، این روز را فرصتی مغتنم در تجلیل از رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های عزیزان این نیرو دانست.

متن کامل پیام رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به شرح زیر است؛
به پاسداشت خاطره رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های دلاوران و جان برکفانی که در طول سال‌های پس از انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس، یادمان ارزشمندی از ایثار و افتخار را بر دیوان حماسی این مرزوبوم حک نمودند، 29 فروردین ماه به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مزین گشته است. ارتشی که فرا و ورای تمامی ارتش‌های کشورهای مختلف جهان، به واسطه مکتبی و ولایی بودن، الگویی بی‌بدیل در حفظ استقلال و کیان و ارزش‌های متعالی جمهوری اسلامی ایران رقم زده است.
حماسه‌آفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های پس از انقلاب آنچنان در بلندای تاریخ این مرزوبوم متجلی گشته است که براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، 29 فروردین «یک روز تاریخی و پر مضمون و جزو خاطره‌های ماندگار و معنادار به حساب می‌آید».
امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه تجارب ماندگار سال‌های دفاع مقدس و با به کار‌گیری نیروهای جوان و متخصص، پیشرفت‌های علمی چشمگیری در عرصه تولید و خودکفایی توانمندی‌های دفاعی داشته است که این دستاوردها موجبات ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران را در وضعیت تاسف برانگیز منطقه و در میان جنایات فاجعه بار تروریست‌ها در جامعه جهانی، به وجود آورده است.
29 فروردین ماه که در تقویم این سرزمین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مزین گشته، فرصتی ارزشمند در پاسداشت رشادت‌ها و شجاعت‌ها و گرامیداشت یاد و خاطره 45 هزار شهید این نیرو در سال‌های جنگ تحمیلی و خانواده‌های معظم آنها و تجلیل از ایثارگران و جانبازان ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
اینجانب 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی را به خانواده‌ معظم و بزرگوار شهدا و جانبازان عزیز این نیرو و تمامی حماسه‌آفرینان نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش تبریک می‌گویم و توفیق روزافزون تمامی مدافعان حریم و کیان جمهوری اسلامی ایران را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب از درگاه ایزدمنان خواستارم.

خبرنگارو منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 759250

وب گردی

وب گردی