نمایندگان از توضیحات آخوندی قانع شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت، از توضیحات وزیر راه و شهرسازی درخصوص سیستم حمل و نقل ریلی کشور قانع شدند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 29 فروردین) مجلس شورای اسلامی از توضیحات آخوندی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال "نادر قاضی پور" درخصوص علت ضعف در سیستم حمل و نقل ریلی کشور با 73 رأی موافق، 92 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در جلسه قانع شدند.

براساس این گزارش"نادر قاضی پور"درجلسه کمیسیون عمران مجلس در مورخ 9 شهریور 95 در سوال خود از "عباس آخوندی" وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:زمانی که وزیر نبودید کشته شدن مردم در جاده ها را مورد انتقاد قرار می دادید،ولی الان که مسئول مستقیم موضوع هستید و یکی از راه حل های کاهش تصادفات جاده ای توسعه حمل و نقل ریلی است، چرا به عقاید قبلی خود عمل نمی کنید؟

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: به عنوان مثال راه آهن ارومیه قرار بوده که در سال 88 افتتاح شود، ولی هنوز برنامه افتتاح مشخص نیست. ما به مردم وعده داده ایم و باید برای پروژه ها برنامه زمانبندی بدهیم.

در ادامه نشست، "عباس آخوندی "وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال قاضی پور، ضمن اعلام اینکه راه آهن در صدر برنامه های ریلی دولت قرار دارد،به عملکرد و برنامه های ریلی وزارت راه و شهرسازی به ویژه توسعه حمل و نقل ریلی حومه ای از جمله ارتقای جابجایی سالیانه مسافر از 1.8 میلیون نفر به 4.8 میلیون نفر و هدفگذاری 7 میلیون نفر در سال، تراک بندی 1500 کیلومتر از خطوط ریلی و هدفگذاری تراک بندی کل شبکه تا پایان سال 96 و اقدامات انجام شده در رفع گلوگاه های ریلی ای که ظرفیت بالقوه 42 میلیارد تن کیلومتری شبکه ریلی کشور را به 25 میلیارد تن کیلومتر کاهش داده اشاره کرد.

براساس این گزارش؛در نهایت "نادر قاضی پور" از پاسخ های وزیر راه و شهرسازی قانع نشد، بنابراین کمیسیون قلمرو سوال را ملی تعیین نمود و مقرر کرد تا در نشست علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 759281

وب گردی

وب گردی