رمان نوجوانان «ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر» نقد می شود

کتاب «ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر» توسط گروهی از نوجوانان کتابخوان نقد  می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، برنامه این هفته کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به نقد و بررسی کتاب «ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر» تعلق دارد و در این برنامه پروین علی‌پور مترجم این اثر به کنجکاوی‌های نوجوانان علاقه‌مند پاسخ می‌دهد.

رمان نوجوانان «ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر» رمانی از لوئیس سکر نویسنده آمریکایی کتاب‌های کودکان است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: برادلی چاکرز بزرگ‌ترین و خشن‌ترین شاگرد کلاس پنجم یک مدرسه بود که همیشه در ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر می‌نشست. او هیچ‌گاه دوستی نداشت و همیشه رفتارهای ناشایستی داشت و همه را عصبانی می‌کرد. با این وجود که پدر و مادر او دوستش می‌داشتند اما او با آن‌ها نیز مشکل داشت. او از اینکه بدترین نمره را می‌گرفت خوشحال می‌شد و به هیچ چیز اهمیتی نمی‌داد تا اینکه دانش‌آموز جدیدی به نام جف فیشکین از واشنگتن دی سی به این مدرسه منتقل شد و تلاش کرد تا با برادلی رابطه دوستی برقرار کند؛ اما مانند بقیه در این کار موفق نمی‌شود. همچنین مشاور جدیدی به نام کارلا به این مدرسه می‌آید که در انتها روند زندگی برادلی با ورود این دو نفر به مدرسه به کلی دگرگون می‌شود و او روز به روز نمرات بهتری می‌گیرد و همچنین با دیگران به خوبی کنار می‌آید؛ گرچه کارلا در آخر به خاطر اعتراض‌های والدین به روش‌های خاصش در مشاوره با کودکان مجبور می‌شود از مدرسه برود؛ حال آنکه همه دانش‌آموزان با کمک او بر ترس‌ها و مشکلات خود پیروز شده بودند و او را دوست می‌داشتند

به طور خلاصه، تبدیل برادلی از شخصیتی منفور به فردی دوست‌داشتنی، روند اصلی کتاب است که در این میان، حوادث و شخصیت‌های گوناگون به پویایی نوشتار کمک می‌کنند.

این رمان تحسین منتقدان را برانگیخت و توجه مخاطبان را جلب کرد و توانست بیش از ۱۹ جایزه به انتخاب کودکان را از آن خود کند.

برنامه کتاب‌خوانی دسته جمعی نوجوانان چهارشنبه سوم فروردین‌ ساعت ۱۶ در فروشگاه کتاب فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 759311

وب گردی

وب گردی