سخنرانی وزیر بهداشت قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران/اعلام روز شمار هفته سلامت

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت ضمن تشریح برنامه ها و عناوین روزهای هفته سلامت، از سخنرانی وزیر بهداشت قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر زارع نژاد با بیان این که شعار امسال هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت ماه) « زندگی سالم با نشاط و امید » نامگذاری شده است، از برگزاری برنامه های متنوع در طول برگزاری این هفته در تهران و به طور همزمان در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد.

وی گفت: در روز جمعه و اولین روز از هفته سلامت مراسم پیاده روی خانوادگی در تهران و بطور همزمان در بوستانهای بزرگ شهر های مختلف کشور برگزار می شود. همجنین در روز جمعه وزیر بهداشت در تهران و روسای دانشگاههای علوم پزشکی در سراسر کشور به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه در سخنرانی خواهند کرد.

مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین از برگزای همایش غذای سالم ایرانی، همایش بزرگ سفیران سلامت دانش آموزی و نیز از برگزای جشنواره عکس سلامت روان بطور همزمان در تهران و شهرستانها خبر داد و گفت: بازدید و افتتاح پروژه های بهداشتی درمانی، عیادت از بیماران بستری، دیدار با جانبازان و خانواده های شهدا، اعزام گروههای متخصص پزشکی به مناطق محروم استانها، ارایه خدمات رایگان سلامت در برخی از معابر اصلی شهرها، برپایی چادرها و ایستگاههای سلامت با هدف آموزش مردم و برپایی صبحانه سالم در مدارس و توزیع پکیج تغذیه ای سالم و بسته های آموزشی بین دانش آموزان بخشی از برنامه های متنوع هفته سلامت است که در استانها برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت در پایان شعار و روز شمار هفته سلامت سال 96 را به شرح زیر اعلام کرد:

شعار هفته سلامت:

« زندگی سالم با نشاط و امید »



روزشمار هفته سلامت:

جمعه 1 اردیبهشت 96: تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی

شنبه 2 اردیبهشت 96: غذای سالم، جامعه سالم

یک شنبه 3 اردیبهشت 96: سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی

دوشنبه 4 اردیبهشت 96: طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی

سه¬شنبه 5 اردیبهشت 96: سلامت روان، نیاز همه و همیشه

چهارشنبه 6 اردیبهشت 96: هنر و رسانه، سواد سلامت

پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 96: نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی

دریافت و انتشار:نیوشا یعقوبی

701/701

کد خبر: 759322

وب گردی

وب گردی