مهتاب کرامتی: دعا می کنم که آقای ظریف بماند/ماندلا برای من سمبل آرامش و صبوری است

نشست رسانه ای فیلم نلسون ماندلا برای همیشه امروز صبح در مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز، نشست رسانه ای فیلم نلسون ماندلا برای همیشه به کارگردانی میثم شاه بابایی صبح امروز 29 فروردین برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شاه بابایی درباره چگونگی شکل گیری این پروژه گفت: این پروژه از زمان مرگ ماندلا در آفریقای جنوبی شروع شد و من برای ساخت مستندی در آن زمان به آفریقای جنوبی رفتم. در بازه 10 روزه مراسم که برای ماندلا تدارک دیده شده بود حضور داشتم. مواجه من با مردم آفریقا برایم نشانه ای شد تا این مسیر که برای ساخت مستند به آنجا رفته بودم تغییر کند و علاوه بر مستند، داستانی را هم به فیلم اضافه کنم که برای مخاطب عام نیز کشش داشته باشد.
او ادامه داد: ماندلا برای من یک سمبل است. هدف فیلم ما جریان فکری است که ماندلا پی گرفته است.

مهدی کریمی، تهیه کننده فیلم نلسون ماندلا برای همیشه در ادامه صحبتهای شاه بابایی گفت: این یک پروژه صلح است و به همین دلیل تقریبا با وسواسی خاص جلو می رفتیم زیرا این فیلم تریبونی خوب در رابطه با صلح دوستی ایران می تواند باشد. با توجه به اینکه یک کمپانی ایرانی آن را هدایت می کند. برنامه ریزی هایی شده که نلسون ماندلا برای همیشه در کل دنیا اکران شود و با توجه به تبلیغات سوئی که در مورد ایران وجود دارد فکر می کنم اگر این فیلم در سطح بین المللی نمایش داده شود تبلیغات بسیار خوبی درباره صلح دوستی ایران انجام می شود.
او افزود: اما اگر بخواهم درباره نلسون ماندلا چیزی بگویم؛ او یک نماد صلح است تصویر ماندلا با توجه به فداکارهایی که برای کشورش انجام داده می تواند نماد صلح باشد.
او اظهار کرد: قبل از پروژه ماندلا چندین پروژه توسط این تیم انجام شد که یکی از آنها نمایشگاه عکس صلح در تهران، استرالیا، پاریس، آفریقای جنوبی و نیویورک است.
کریمی با تشکر از زحمات محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه گفت: در جهت پیشبرد پروژه هر جا که به مشکلی بر می خوردیم ظریف تسهیلاتی را برای ما به وجود می آورد و او در این پروژه کمک های زیادی را به تیم سازنده نلسون ماندلا برای همیشه انجام داده است.

مهتاب کرامتی بازیگر این فیلم که در نشست مطبوعاتی حضور داشت با اشاره به خدمات نلسون ماندلا برای صلح گفت: ماندلا برای من سمبل آرامش و صبوری است چیزی که سعی می کنم به عنوان الگوی خود آن را قرار دهم. این فیلم درباره آن است که می توان در دنیایی پر از آشوب کارهای مثبتی را هم انجام داد و به آرامش و صلح فکر کرد ضمن اینکه نشان دهنده آن است که آدم هایی مثل نلسون ماندلا وجود دارند که می توانند جهان را زیباتر کنند.

وی افزود: فیلم ما به دور از شعار زدگی است و جهان شمولتر خواهد بود. این فیلم برای هر قوم، مذهب و ملیتی یک مفهوم را تداعی می کند.

او ادامه داد: در انجام این پروژه شاید کارشکنی هایی انجام شد تا نلسون ماندلا برای همیشه ساخته نشود. ولی در این جلسه چون درباره عشق و آرامش صحبت می کنیم بهتر است فکر کردن به همه کارشکنی ها را کنار بگذاریم.

​کرامتی با تشکر از زحماتی که ظریف برای به ثمر رسیدن این پروژهانجام داده است، افزود: باید بگویم که وقتی صبر می کنیم اتفاقات بهتری می افتد در ابتدا شکل پروژه به گونه ای دیگر بود اما گروهی که در کنار هم قرار می گیرند، می توانند در روند پروژه تغییراتی را ایجاد کنند و تیم سازنده نلسون ماندلا برای همیشه وقتی در کنار هم قرار گرفتند در روند ساخت این پروژه تغییراتی را به وجود آوردند. در نهایت دعا می کنم که آقای ظریف بماند تا از این پروژه حمایت های لازم صورت گیرد.

کارگردان نلسون ماندلا برای همیشه پس از صحبت های کرامتی درباره جزئیات شکل گیری طرح فیلنامه این اثر گفت: این پروژه یک پکیج بزرگ است؛ بعداز ظهر خاکسپاری ماندلا، تولد یک نوزاد رخ می دهد. تولد نوزاد در روستای خاکسپاری ماندلا اتفاق می افتد. در آن زمان ما در فرودگاه آفریقای جنوبی برای برگشت به ایران بودیم و با شنیدن این موضوع دچار چالش شدیم که چه باید کنیم. در واقع قصه فیلم قصه آن 24 ساعت آخر است.
شاه بابایی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم شما شبیه به فیلم های ماجرای نیمروز و ایستاده در غبار است، گفت: من هنوز نتوانسته ام این دو فیلم را ببینم. شنیده ام که مهدویان فضاهای مستند را خوب بازسازی می کند اما من هنوز موفق نشده ام این دو فیلم را ببینم تا بتوانم درباره شباهت نلسون ماندلا با آثار این کارگردان قضاوتی را انجام دهم.

میثم شاه بابایی درباره این که اگر پس از انتخابات محمدجواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب نشود چه اتفاقی برای این فیلم خواهد افتاد گفت: فرهنگ، سیاست را می سازد. من هیچ نگرانی در این باره ندارم که اگر بعد از انتخابات آقای ظریف نباشد چه کسی از ما حمایت خواهد کرد. زیرا فیلم ما بسیار باعث خوشحالی جمهوری اسلامی خواهد بود چون یک موضوع انسانی و جهانی دارد.

خبرنگار: رضایی/ انتشار: سلیمی

500

کد خبر: 759329

وب گردی

وب گردی