راه اندازی دفتر ریحانه برای ازائه خدمات مشاوره در واحد بناب/کسب رتبه اول  در مسابقات نشریه دانشجویی

معاون دانشجویی-فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب گفت: در هر خوابگاه یک دفتر ریحانه راه اندازی شده و مشاوران ما به صورت برنامه ریزی شده هفته ای چند ساعت در دفتر ریحانه برای بررسی مشکلات و ارائه راه حل به دختران دانشجویان حضور پیدا می کنند.

دکتر داوود جباری معاون دانشجویی-فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز، در رابطه با برنامه هایی که در واحد بناب برگزار می شود گفت: برنامه های فرهنگی-مذهبی از جمله مسابقه قرآن و عترت پنج روز قبل مراسم اعتکاف در واحد بناب برگزار می شود و میزبان 110 دانشجوی دختر از دانشگاه های پیام نور،دانشگاه سراسری بناب و حوزه علمیه به همراه دانشجویان واحدبناب به مدت 3 روز حضور دارند.

وی گفت: همچنین برای فعالیت های فرهنگی دانشجویان کانون هایی داریم که در حال حاضر 6 کانون فعال هستند و تعداد کثیری از دانشجویان در این حوزه فعالیت می کنند و 5 نشریه دانشجویی فعال داریم که در جشنواره سال قبل رتبه نخست را کسب کردند.

معاون دانشجویی-فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب،درباره برنامه هایی که در حوزه اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد،مضرات شبکه های اجتماعی و... برگزار می شود گفت:اقدامات قابل توجهی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده به عنوان مثال مراسمی در خصوص اعتیاد با حضور یکی از مسئولان نیروی انتظامی مبارزه با مواد مخدر،برای تعداد زیادی از دانشجویان و کارکنان برگزار کردیم.

دکتر داوود جباری تاکید کرد: بخش مشاوره دانشجویی ما بسیار فعال است و قسمتی برای مشاوره روان شناختی،مسائل عادی و روانشناسی در مورد نحوه تحصیل، انتخاب رشته و ... فعالیت بسیار خوبی دارد و بروشور های متعددی را برای دانشجویان آماده کردیم و در روز هایی که در دانشگاه حضور دارند توزیع می شود همینطور در خوابگاه های دختران به صورت منظم پخش می شود.

وی در مورد استقبال دانشجویان از این برنامه ها گفت:استقبال دانشجویان به طور موسمی بوده است یعنی بعضی از روزها عالی و در بعضی از مواقع با استقبال کمتری مواجه شده است اما برای دانشجویانی که در خوابگاه هستند مسابقات ورزشی برای نیم سال دوم تدارک دیدیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می توان از این طریق شاهد کاهش آسیب ها بود و سهم دانشگاه در کاهش این آسیب ها و افزایش فرهنگ در جامعه چگونه است گفت:این اقدامات بسیار مفید واقع شده است من به مدت 8 سال در حوزه امور جوانان در بناب فعالیت داشتم و از نزدیک شاهد ارائه امکانات و مشاوره هایی به دانشجویان بودم و می دیدم که بسیار تاثیر گذار است.

دکتر جباری در خصوص استقبال دانشجویان از این مشاوره ها گفت:با استقبال بی نظیری از سمت دانشجویان مواجه شده است.

وی درمورد ارزیابی پتانسیل دانشگاه آزاد در حوزه گردشگری گفت:دانشگاه آزاد می تواند در اکثر نقاط کشور نمایندگی و واحد مرکزی دارد کشور ما هم به گونه ای است که 4 فصل است و دانشگاه آزاد می تواند در حوزه گردشگری برنامه ریزی بسیار خوبی داشته باشد و از این نظر امکانات بسیار خوبی را دارا است هر چند به اعتقاد من می توانست برنامه ریزی های بهتری را داشته باشد ولی فضای مستعد و جالبی برای فعالیت دانشگاه وجود دارد.

معاون دانشجویی-فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در پایان درباره اقدامات واحد بناب در زمینه گردشگری گفت:در واحد بناب تیمی را برای بررسی این موضوع تشکیل داده ایم و پیشنهاداتی از طرف اساتید و همکاران دریافت شد و در حال آنالیز هستیم که ببینیم شهرستان بناب دارای چه امکانات و جاذبه های گردشگری است که اقدام به این کار کنیم.

خبرنگار:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 759342

وب گردی

وب گردی