کلکسیون گیاهان دارویی در زنجان

دبیر انجمن گیاهان دارویی استان زنجان گفت: خرید تضمینی گیاهان دارویی توسط شرکت‌های فرآوری این محصولات در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازجام جم آنلاین ،حسین حسینی‌منفرد افزود: کلکسیونی از گیاهان ‌دارویی جنگلی و مرتعی در نهالستان تهیه می‌شود و تمام بخش‌های آموزش، ترویج و سود اقتصادی مورد مباحثه قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: در آینده نزدیک‌ کلکسیون گیاهان دارویی را در شهرستان‌های مختلف زنجان با اولویت گل‌محمدی و گونه‌های جنگلی مانند شیرخِشت و زالزالک ایجاد می‌شود.

حسینی‌منفرد تصریح کرد: تولید نشای گیاهان دارویی در دستور اجرا قرار گرفته و بهینه‌سازی شرایط رشد از برنامه‌های این انجمن است.

او با اشاره به اختصاص بخشی از نهالستان به زنان روستایی گفت: آموزش و مهارت‌های لازم برای زنان روستایی برای تولید و کشت گیاهان دارویی برای تحقق شعار سال در راستای تولید و اشتغال انجام می‌شود.

حسینی‌منفرد افزود: صادرات تعدادی از گیاهان دارویی در مراتع انجام شده است این در حالی است که منابع طبیعی قرارداد رسمی ندارد.

دبیر انجمن گیاهان دارویی استان زنجان با اشاره به رویش گونه‌هایی مانند آویشن و مرضیه کوهی در مراتع گفت: تولید این گونه‌ها باید در سطح وسیع و قابل قبولی انجام و نکات فنی در برداشت این گونه‌ها رعایت شود در حالی که به طوری غیررسمی روستاییان گیاهان دارویی را برداشت می‌کنند.

دریافت کننده : سولماز ظزیفی/ منتشر کننده : زهره حاجیان

700/704

کد خبر: 759362

وب گردی

وب گردی