معاون ترامپ : تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی در راه است

معاون رئیس‌جمهور آمریکا که به ژاپن سفر کرده پس از دیدار با نخست وزیر این کشور تاکید کرد: ایالات متحده همچنان به دفاع از هم‌پیمانان خود در شرق آسیا پایبند است و برای متوقف کردن کره شمالی تحریم‌های بیشتری علیه این کشور وضع خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دومین ایستگاه سفر خود به کشورهای آسیایی امروز(سه شنبه) وارد ژاپن شد و با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن دیدار کرد.

او پس از این دیدار در توکیو گفت: ژاپن سنگ بنای امنیت در شرق آسیاست و از مهمترین هم‌پیمانان ما محسوب می‌شود. ایالات متحده بر حمایت از ژاپن و دیگر متحدان خود در آسیا پایبند است. وجود پایگاه نظامی ما در ژاپن و هزاران نیروی نظامی ما گواه این مساله است.

پنس گفت: برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی تحریم‌های بیشتری را علیه این کشور در نظر داریم. با نخست وزیر ژاپن درباره مسائل مهمی به ویژه امنیت در منطقه گفت‌وگو کردیم.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنانش به روابط اقتصادی گسترده میان کشورش با ژاپن و تمایل واشنگتن به گسترس آن اشاره کرد و گفت: ژاپن چهارمین شریک اقتصادی ما و از بزرگترین سرمایه گذاران اقتصادی در ایالات متحده است و من مفتخرم که مذاکرات اقتصادی آمریکا با ژاپن را در این سفر کلید زدم. ما به دنبال گسترش این روابط هستیم و به مذاکرات خود ادامه می‌دهیم.

یک سخنگوی دولت ژاپن هم در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر ژاپن امروز توافق کردند که دو کشور باید چین را متقاعد کنند تا نقش پررنگ‌تری را در خصوص کره‌شمالی ایفا کند.

به گفته معاون دبیر کابینه ژاپن، دو طرف تاکید کردند که نقش چین در خصوص کره‌شمالی اهمیت دارد و آنها باید روی چین کار کنند تا نقش بهتری ایفا کنند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 759366

وب گردی

وب گردی