تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور/ضرورت رسیدگی به وضعیت سپرده گذاران کاسپین و فرشتگان

نمایندگان مردم در مجلس در تذکرات کتبی خود خواستار رسیدگی به وضعیت سپرده گذاران "کاسپین "و "فرشتگان" شدند.

به گزارش ایسکانیوز، احمد امیرآبادی فراهانی درنشست علنی امروز سه شنبه (29 فروردین) مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

-حسینعلی حاجی دلیگانی،اکبر رنجبرزاده،محمد مهدی برومندی، احمد امیر آبادی نمایندگان شاهین شهر، اسداباد مرودشت و قم به رئیس‌جمهور درخصوص ضرورت صدور دستور برای پرداخت فوری طلب تولیدکنندگان بذر گندم و جو.

-حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد در تذکری به رئیس جمهور درخصوص دستور انتشار موافقتنامه اعزام زائران حج به عربستان سعودی جهت اطلاع مردم ایران از حقوق تضمین شده خود

-ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر کشور درخصوص لزوم چاره اندیشی برای برنامه ریزی بهتر برای مبارزه با مواد مخدر برای نجات کشور از این منجلاب،در تذکر دیگری به رئیس جمهور درخصوص ارایه برنامه مدون برای رسیدگی به مشکلات و مسائل رزمندگان،در تذکر دیگری به وزیر راه و شهرسازی اجرای دقیق ماده 41 قانون خدمات رسانی به ایثارگران که شرکت های هواپیمایی خصوصی و دولتی را موظف به ارایه معافیت هایی برای خانواده معزز ایثارگران کرده است.

-داوود محمدی نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم پرداخت حق التدریس نیروهای موظف و عدم صدور احکام افزایش سنواتی سال 96

-حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تسریع در تامین امکانات پوشش تلفن های همراه در حوزه انتخابیه از طریق اپراتورهای مختلف.

-حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار توقف پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مدنی در حوزه مسکن.

ناهید تاج الدین و حیدرعلی عابدی نمایندگان اصفهان در مجلس در تذکری به وزیر کشور رفع محرومیت ها و معضلات منطقه محروم شرق اصفهان

-علی وقف چی و علی محمد شاعری نماینده مردم زنجان و بهشهر در تذکری به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی تجدید نظر در قیمت گذاری گندم حداقل بر اساس نرخ تورم را خواستار شدند.

-حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی تسریع در تامین منابع مالی لازم برای توسعه آبیاری و احداث جاده های بین مزارع در حوزه انتخابی، در تذکر دیگری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسریع در رفع مشکلات بیکاری جوانان در استان کرمانشاه و فعال کردن واحدهای متوقف و تعطیل شده تعاونی، به وزیر ورزش در خصوص تسهیل در تامین عادلانه تجهیزات و امکانات ورزشی ورفع تبعیض در این زمینه. به وزیر صنعت در خصوص تسهیل در رفع مشکل مالی و احدهای تعطیل شده و نیمه تعطیل صنعتی، تولیدی و خدماتی در حوزه انتخابیه.

- حیدر عابدی و ناهید تاج الدین نمایندگان اصفهان به وزیرکشور درخصوص رفع محرومیت ها و موضوعات منطقه محروم شرق اصفهان.

علی وقف چی و علی محمد شاعری نمایندگان زنجان به رئیس‌جمهور و وزیرکشاورزی در خصوص تجدید نظر در قیمت گذاری گندم حداقل براساس نرخ تورم.

محمد علی پور مختار و احد آزادی خواه و جلیل رحیمی نمایندگان بهار و کبودرآهنگ و ملایر و تربت جام به وزیر کشور در خصوص رعایت قانون در برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا و ارسال پرونده داوطلبان از سوی هیئت های اجرایی به هیات های نظارت.

قاضی پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر نفت درخصوص جلوگیری از افزایش قیمت بی رویه گاز مصرفی خانگی علی رغم اعلام قبلی به رئیس‌جمهور و وزرای کار و اقتصاد درخصوص تسریع در اجرای برنامه پنج ساله ششم در افزایش مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد که حداقل 20 درصد دستمزد کارگران است به رئیس‌جمهور و وزرای نفت و راه و شهرسازی در خصوص تسریع در ابلاغ بودجه 96 درباره قیر رایگان برای جاده های روستایی به خصوص در مناطق آسیب دیده ناشی از سیل اخیر.

علیرضا سلیمی نماینده محلات به وزیر کار درخصوص علت عدم تکمیل خانه امید سالمندان شهرستان‌های محلات و دلیجان و به وزیر اقتصاد در خصوص تجدید نظر در اخذ جرایم مالیاتی نجومی و پایه مالیاتی در حوزه انتخابیه

نادرقاضی پور نماینده ارومیه به رئیس‌جمهور در خصوص تذکر به بانک مرکزی درباره سلب اختیار برای صیانت و نگهداری از سپرده مردم نزد تمامی بانک های دولتی و غیردولتی به رئیس‌جمهور و وزرای راه وشهرسازی و جهاد کشاورزی درخصوص تسریع در بازسازی و پرداخت خسارت به خسارت دیدگان سیل اخیر آذربایجان به رئیس‌جمهور و وزرای صنعت و کار در خصوص جلوگیری از تعطیلی کارخانجات قدیمی که مردم به محصولات آنها نیازمند بودند و باید برای کارگران آنها نیز چاره اندیشی شود.

شهباز حسن پور نماینده سیرجان به وزیر اقتصاد درخصوص برگزاری جلسه با هیات مدیره موسسه کاسپین و دستور همکاری، ارائه طریق و هماهنگی لازم با نهادهای مربوطه جهت حل مشکل سرمایه گزاران موسسه کاسپین و فرشتگان.

امیر خجسته نماینده همدان به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص لزوم توجه جدی به پدیده رو به گسترش طلاق در جامعه و مقابله با این ناهنجاری اجتماعی و به وزیر صنعت در خصوص برنامه ریزی جدی برای احیای کارخانه های تعطیل شده.

علیرضا محجوب به همراه 20 نماینده تهران به وزیر کشور درخصوص جلوگیری از برگزاری انتخابات شورای روستا به جای شورای اسلامی شهر در قیامدشت که مرکز بخش است و با توجه به صراحت اصلاحیه قانون تقسیمات کشوری مصوب 1389.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 759442

وب گردی

وب گردی