نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان برگزار می شود

اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان کشور و چهارمین جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش‌سراهای شهر تهران در اردیبهشت ماه به صورت ملی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد علی دشتی پور، مدیر پژوهش‌سراهای دانش آموزشی اداره کل اموزش و پرورش شهر تهران در خصوص «اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان کشور و چهارمین جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش‌سراهای شهر تهران» گفت: این جشنواره برای اولین بار در کشور به صورت ملی در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ رشته علوم علمی نوین در این جشنواره مورد بررسی قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: سلول های بنیادی، هوافضا، نانو، خلاقیت، کارآفرینی، کارگاههای آموزشی، قرآن پژوهشی، زیست فناوری، ادبیات و هنر، مکاترونیک، گیاهان دارویی، محیط زیست، رباتیک، برنامه نویسی، نجوم، پل مجازی و تولید بازی های رایانه ای از جمله این رشته ها به شمار می روند.

وی با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره گفت: علاقمند هستیم که آثار دانش آموزان نخبه و پژوهشگر در سراسر کشور دیده شوند؛ همچنین در فن بازاری که برپا می شود مورد حمایت علمی و صنعتی قرار بگیرند.

دشتی پور با بیان اینکه ۳۰ غرفه در اختیار ۳۰ استان قرار می گیرد تا برگزیدگان آثار علمی پژوهشی آنها که پیش از اینها مورد تایید قرار گرفته اند، عرضه شود، گفت: فن بازار، کارگاه آموزشی، تور علمی، شو علمی و ...در قالب این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تحول بنیادی است؛ زیرا مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید فراوانی دارند که افراد خلاق و نخبه ای را تربیت کنیم. به همین دلیل به شدت علاقمندیم این فضا را فراهم کنیم تا از حوزه کنکور محور به پژوهش محور حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در پایان این جشنواره مدارکی به دانش آموزان اعطا می شود، خاطر نشان کرد: امیدواریم که بدین واسطه دانش اموزان بدون کنکور جذب دانشگاه ها شوند؛ در این صورت هم نظام آموزش پرورش تحت تاثیر قرار می گیرد تا پژوهش محور شود. بدین واسطه جو پژوهش محوری در کشور ایجاد خواهد شد.

دشتی پور با بیان اینکه این جشنواره در تاریخ ۳ و ۴ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: پیش بینی شده مسئولان ستاد های ۱۴گانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آموزش و پرورش از این جشنواره بازدید خواهند داشت. افتتاحیه این جشنواره روز سوم اردیبهشت ساعت ۱۰الی ۱۱ خواهد بود. این نمایشگاه در سوم و چهارم اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۶ دایر است.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 759460

وب گردی

وب گردی