جلائی پور:  آیت الله هاشمی رفسنجانی با مردم گرایی و هم اندیشی مشکلات کشور را رفع می کرد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را انسانی مردم گرا توصیف کرد که مسایل و مشکلات کشور را با همفکری و هم اندیشی رفع می کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حمیدرضا جلائی پور عصر سه شنبه در نشست «بررسی کارنامه سیاسی و علل محبوبیت مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی» که با حضور صادق زیبا کلام در دانشکده علوم ارتباطات علامه طباطبایی برگزار شد، عنوان کرد.

وی با اشاره به ویژگی های وجودی، شخصیتی، علمی و مدیتریتی آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: زنده یاد هاشمی رفسنجانی با ویژگی مردم گرایی که داشت مسال و مشکلات کشور و جامعه را با همفکری و هم اندیشی با همگان حل و فصل می کرد.
وی، انجام کارهای بزرگ را از دیگر ویژگی های رئیس جمهوری دوره سازندگی برشمرد و گفت: اداره کشور در زمان جنگ، تلاش برای پایان آن و ارائه راهکارهای مهم برای خاتمه جنگ تحمیلی از جمله اقدامات آیت الله هاشمی رفسنجانی به شمار می آید.
به گفته جلائی پور، اگر آن زمان دیر می جنبیدیم پنج استان کشور توسط دشمن از بین می رفت.
عضو شورای مرکزی مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: سقوط صدام زمانی کلید خورد که جمهوری اسلامی ایران قطعنامه را قبول کرد.
جلایی پور همچنین توسعه گرایی را از دیگر ویژگی های مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد و گفت: اینکه او به سردار سازندگی شهرت یافت به این خاطر است که اهل توسعه و سازندگی و مرد عمل و تفکراتش در جهت بادانی و پیشرفت همه جانبه کشور بود.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی به توسعه آب نیز زیاد توجه داشت، اظهار داشت: بعد از جنگ او از توسعه اقتصادی دفاع کرد، اما همان زمان برخی رسانه ها آن را توسعه اقتصادی و در واقع وابستگی به غرب و دیگر کشورها عنوان کردند ولی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با قاطعیت از این موضع «توسعه اقتصادی» دفاع و گامهای مهم و بلندی برداشت.
به گزارش ایرنا، این فعال سیاسی با اشاره به مسائل سال 88 گفت: آن زمان با به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی «ساکت فتنه» لقب دادند و بطرفش لنگه کفش پرتاب کردند، ولی او راهکارهای مهمی ارائه کرد و همواره بر بصیرت تاکید داشت و پای حرفش ایستاد.

302/302

کد خبر: 759463

وب گردی

وب گردی