مشارکت حداکثری  در انتخابات باعث خنثی سازی نقشه های دشمنان در عرصه های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران می شود

سرپرست مدیریت حوزه ریاست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات باعث خنثی سازی نقشه های دشمنان در عرصه های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران می شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، مهندس علیرضا دستور سرپرست مدیریت حوزه ریاست دانشگاه محقق اردبیلی در کارگروه بانوان، خانواده، عفاف و حجاب شورای عالی قشر بسیج کارمندان سپاه حضرت عباس(ع) در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در باب حجاب و عفاف آیات، احادیث و روایات متعددی وجود دارد که همه آنها تاکید بر پوشش و عفاف است، گفت: بانوان جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در بحث حجاب دارند و امید می رود این مهم در تمامی عرصه های جامعه اسلامی گسترش یابد تا عفاف و حجاب اصلی مدنظر در جامعه دیده شود.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات، افزود: در حال حاضر در عرصه حساسی واقع شده ایم و حضور حداکثری در انتخابات مدنظر مقام معظم رهبری است که در این راستا هر یک از ما دارای وظایفی هستیم.

دستور با بیان اینکه مشارکت حداکثری ما در انتخابات باعث می شود نقشه های دشمنان در عرصه های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران خنثی شود، تصریح کرد: اگر امروز خاموش بنشینیم و تبلیغات برای حضور حداکثری را نادیده بگیریم، خیانت کرده ایم.

مدیر حراست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروز دشمن به صورت پیچیده وارد عمل شده است، تاکید کرد: امروزه با ورود به فاز انتخابات، دشمن در بحث نفاق نیز ورود پیدا کرده است.

دستور با بیان اینکه بسیجیان اجازه نخواهند داد تا دشمن به هدف خود برسد، خاطرنشان کرد: باید تلاش همه جانبه برای اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری را انجام دهیم و این رهنمودها را به گوش جامعه رسانده و آنها را اجرایی کنیم.

وی به صیانت از جایگاه ولایت فقیه تاکید کرد و گفت: بسیجیان در برهه های مختلف امتحان خود را پس داده اند و اجازه نخواهند داد جایگاه ولایت فقیه و نظام اسلامی زیر سئوال برود.

حامدی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز با بیان اینکه در بحث استقلال سیاسی و اقتصادی به جایی رسیده ایم، ولی در بحث استقلال فرهنگی برخی مشکلات وجود دارد، افزود: دانشگاه ها می توانند در این عرصه موثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه دنیا بر روی بحث حجاب و عفاف در حال برنامه ریزی است تا این مهم را از ما بگیرد، تصریح کرد: در دین مبین اسلام جایگاه خواهران با حجاب بسیار بالاست.

حامدی با تاکید بر اینکه دانشگاهیان و فرهنگیان باید به دین، فرهنگ و هدف انقلاب اسلامی اعتلا بخشند، افزود: باید پاسدار واقعی ولایت باشیم؛ چراکه اگر ولایت نباشد، از اسلام، دین و خدا خبری نخواهد بود.

دکتر مسروره مختاری عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: هجمه فرهنگی استکبار جهانی در کم ارزش جلوه دادن ارزش های اصیل ایرانی اسلامی از جمله مهمترین ضرورت های برگزاری چنین نشست هایی است.

وی با بیان اینکه باید به نحوی عمل کنیم تا در محیط کاری و زندگی خود تاثیرگذار باشیم، افزود: همفکری و همکاری همه تشکل های فرهنگی در نهادهای مختلف برای برداشتن گام های موثرتر ضروری است.

مختاری با بیان اینکه برخی آیات قرآن به صورت صریح بحث حجاب را مطرح کرده اند، تصریح کرد: طبق آیات قرآن عفت تنها پوشش نیست، بلکه نگاه هم باید عفیف باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بین اینکه حجاب و عفاف نشانه مومن بودن و حجاب داشتن نشانه ایمان است، گفت: آیات حجاب در قرآن با تهدید مطرح نشده اند، بلکه فلسفه حجاب را تبیین کرده اند.

وی با بیان اینکه طبق این آیات زنان با حجاب باید با حضور در صحنه عمومی عفاف و پاکدامنی را حفظ کنند و فرصت مانور را از هوس بازان بگیرند، افزود: اسلام در باب حجاب پوشش را معین نکرده، بلکه مقصود را معین کرده است و مقصود این است که دیدار زن و مرد و ملاقات طبیعی آنها به صورت روزمره تبدیل به یک عامل تحریک نشود و این هدف اسلام است.

مختاری با بیان اینکه توصیه امام خمینی(ره) به حضور زنان در عرصه اجتماعی در سخنرانی های ایشان مشهود است، تصریح کرد: روایات مختلفی نیز از حضرت زهراو حضرت زینب در خصوص عفاف و حجاب وجود دارد.

وی با بیان اینکه کمیته زن در تمدن اسلامی به پیشنهاد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی تشکیل و مطالعات گسترده به صورت تخصصی در آنجا انجام خواهد شد، افزود: در بیانات مقام معظم رهبری نیز حجاب مصونیت عنوان شده است نه محدودیت.

مختاری گفت: ایجاد آرامش روانی در فرد، استحکام بیشتر کانون خانواده، کاهش مفاسد اجتماعی، تامین و تضمین سلامت و پاکی افراد جامعه و همچنین حفظ و استیفای نیروی کار در جامعه از مهمترین کارکردهای حجاب و عفاف است.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 759486

وب گردی

وب گردی