از سوی پژوهشکده بیمه؛ شرایط عمومی بیمه‌های عمر تدوین شد

پژوهشکده بیمه به منظور سهولت در فرایند صدور، بررسی و پرداخت خسارت و رسیدگی به شکایات مشتریان اقدام به تدوین شرایط عمومی بیمه‌های عمر و طراحی فرم های استاندارد آن کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پژوهشکده بیمه، در راستای اجرای آیین نامه ۷۱ مصوب شورای عالی بیمه و با هدف استاندارد سازی فرم ها و شرایط عمومی بیمه نامه های عمر با رویکرد مشتری مداری، حمایت از حقوق بیمه‌گزاران و افزایش آگاهی عمومی از خدمات بیمه ای، تهیه شرایط عمومی بیمه های عمر را در دستور کار قرار داده است.

بررسی بیمه نامه ها و شکایات واصله حاکی از آن است که در پاره ای از موارد به علت نگارش یک طرفه شرایط عمومی و کلوزهای بیمه نامه عمر توسط بیمه گران در اثر عدم استفاده از فرمهای استاندارد، شاهد مبهم بودن عبارات و اصطلاحات در بیمه نامه ها هستیم که این امر باعث نادیده گرفتن حقوق مشتریان توسط شرکت های بیمه و مخدوش شدن اعتماد عمومی شده و ضرورت تدوین شرایط عمومی و استاندارد سازی فرمهای مربوطه را آشکار می نماید.

چارچوب ارائه شده، پس از انجام مطالعات گسترده و بررسی انواع فرم‌ها و شرایط عمومی مورد استفاده در شرکت‌های بیمه داخلی و خارجی و براساس نیاز بازار صنعت بیمه، با همکاری صاحب‌نظران صنعت بیمه تدوین و در سه قالب بیمه های عمر جامع، زمانی و به شرط حیات طراحی شده است.

اطلاعات دقیق و جزییات مربوطه در منوی گزارش طرح‌های پژوهشی وب سایت پژوهشکده بیمه قابل دسترسی است.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 759496

وب گردی

وب گردی