انتقال گرد و خاک از عراق به مناطق جنوب غربی کشور/فردا هوای تهران ابری است

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت آب و هوایی کشور تا آخر هفته پرداخت.

احد وظیفه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به وضعیت آب و هوایی کشور طی امروز گفت: یک سامانه بارشی امروز در نیمه شمالی کشور، دربخش هایی از شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های البرز گذر خواهد کرد و در بعد از ظهر امروز سواحل از دریای خزر و شمال شرق کشور می گذرد که بر اساس آن در این مناطق شاهد ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید هستیم.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه در دامنه های البرز مرکزی و شرقی ، برخی نقاط شرق و جنوب شرق وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود که باعث گرد و خاک موقتی در مناطق ذکر شده خواهد شد، همچنین در روز پنج شنبه این وضعیت درجنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: امروز در کشور عراق به علت افزایش سرعت وزش باد پیش بینی می شود گرد و خاک به برخی از مناطق جنوب غربی کشور انتقال داده شود. همچنین در بعد از ظهر امروز و دو روز آینده شاهد افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در شرق خلیج فارس و غرب تنگه هرمز خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی در کشور طی 2 روز آینده اضافه کرد: در روز آینده وزش باد و رگبار پراکنده باران دربرخی نقاط شمال شرق، شرق، ارتفاعات جنوب شرق،دامنه های البرز و شمال غرب کشور پیش بینی می شود. در بعدازظهر جمعه نیز شاهد افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق در نقاط نیمه شرقی کشور خواهیم بود.

وظیفه با اشاره به وضعیت هوای پایتخت طی امروز گفت: آسمان پایتخت در روز چهارشنبه قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و در بعضی ساعات روز شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده ، وزش باد نسبتا شدید و احتمال رعدوبرق خواهیم بود. همچنین امروز بیشینه و کینه دما 25 و 17 خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت هوای پایتخت طی 2 روز آینده اضافه کرد: آسمان تهران در روز پنجشنبه کمی ابری دربعدازظهر شاهد افزایش ابر گاهی وزش باد و در روز جمعه صاف و به همراه گاهی وزش باد خواهد بود بیشینه و کمینه دما در روز پنج شنبه 26 و 15 و در روز جمعه 26 و 16 خواهد بود.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 759518

وب گردی

وب گردی