رسانه های دروغ‌پرداز و تهمت‌زن بدانند از اعلام رضایت خبری نیست/نتیجه اتهام‌زنی و نشر اکاذیب مطابق قانون، تحمل حبس، شلاق و جزای نقدی است

مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی در پی انتشار اخباری کذب، مغرضانه و خلاف واقع توسط خبرگزاری های فارس، تسنیم و خبرنامه دانشجویان ایران در روزهای اخیر که بدون رعایت موازین اخلاقی و حرفه ای منتشر شده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شکایت رسمی خود را علیه خبرسازی این سه رسانه تقدیم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا مصدق گفت: با شکایت دانشگاه آزاد اسلامی به دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، پرونده رسیدگی به جرایم این سه رسانه که با پردازش اخبار خلاف واقع، تلاش بی‌ثمری در جذب مخاطب دارند، بیش از پیش سنگین شده است.

مصدق تصریح کرد: با توجه به عدم رعایت ماده 23 قانون مطبوعات توسط این رسانه ها و استمرار فعالیت های مجرمانه علیه دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه نامه شکایت به هیئت نظارت بر مطبوعات ارسال کرده تا به طور همزمان فعالیت های مجرمانه این سه رسانه مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خواسته دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر رسیدگی به شکایت، دستور توقیف رسانه های فوق مطابق تبصره 3 ماده 23 قانون مطبوعات از مقام قضایی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مصمم است حقوق قانونی خود را از طریق مراجع قضایی تا حصول نتیجه قطعی که تحمل کیفر مجرمین است، پیگیری کند.

دکتر مصدق در ادامه گفت: با توجه به مشی غیرحرفه‌ای و معاندانه این رسانه ها با دانشگاه آزاد اسلامی که مبرا از اتهامات وهمی منتشرشده است، از این به بعد رفتار این دانشگاه بدون اغماض و سختگیرانه خواهد بود.

وی افزود: به رسانه های فوق توصیه می شود ضمن تغییر این رویه غیرمسئولانه که در جهت مخالف رسالت خبرگزاری است، جوابیه خود را به جای درج در سایت و ارتکاب تخلفی جدید، به مقامات صالحه قضایی ارائه دهند تا شاید توجیهی برای ارتکاب جرایم ایشان باشد.

مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: از مقام قضایی انتظار می رود همچون گذشته با رسیدگی عادلانه، ریشه این قبیل بداخلاقی ها را که موجب بدگمانی به مسئولان و مدیران امین نظام است، بخشکاند تا این امر شائبه مصونیت از محکومیت قضایی که توهم اصلی تعداد معدودی از رسانه ها و خمیرمایه اصلی این اقدامات مجرمانه است، زدوده شود.

وی در پایان گفت: مطابق مواد 30 و 31 قانون مطبوعات و همچنین مواد 608 و 609 قانون مجازات اسلامی، علاوه بر تقاضای تعقیب متهمین از بابت خسارات مادی و معنوی به دانشگاه آزاد اسلامی، از مقام صالحه قضایی مطالبه خسارت شده که ان‌شاءالله حکم متناسب وعادلانه صادر خواهد شد.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 759532

وب گردی

وب گردی