پنس: آمریکا در برابر تهدیدهای کره شمالی تزلزل‌ناپذیر خواهد ماند

با ادامه یافتن اوضاع متشنج در شبه‌جزیره کره، معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد هرگونه حمله کره شمالی پاسخی قاطع را به دنبال دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد واشنگتن در جهت اعمال فشار اقتصادی و دیپلماتیک بر کره شمالی، در کنار متحدانش و چین اقدام خواهد کرد و هر گونه حمله پیونگ‌یانگ پاسخی قاطع را به دنبال خواهد داشت.

وی پس از مرحله نخست سفر خود به کره جنوبی، روز سه شنبه وارد توکیو شد تا در دیدارهای دوجانبه به خصوص با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در مورد تعهد آمریکا در برابر برنامه هسته‌ای کره شمالی به این کشور اطمینان دهد.

معاون رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در داخل ناو هواپیمابر آمریکایی «رونالد ریگان» که در اسکله بندر یوکوسوکا قرار داشت، اعلام کرد آمریکا در برابر تهدیدهای رژیم کره شمالی تزلزل ناپذیر خواهد ماند. کره شمالی به رغم قطعنامه‌های سازمان ملل دست به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی زده است که آخرین مورد آن روز یکشنبه انجام شد.

مایک پنس گفت: «کسانی که می‌خواهند عزم و آمادگی ما را به چالش بکشند، باید این را بدانند که ما هر گونه حمله‌ای و هر گونه استفاده از سلاح‌های متعارف یا هسته ای را با پاسخی قاطع و موثر شکست خواهیم داد. همه گزینه ها در برابر پیونگ یانگ روی میز قرار دارد.»

وی با استناد به مکالمه‌ای با دونالد ترامپ گفت تا سال 2020 حدود دو سوم نیروهای دریایی آمریکا به این منطقه اعزام خواهند شد و ژاپن نقش گسترده‌ای خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: «آمریکا حضور خود را در منطقه آسیا و اقیانوس آرام تقویت خواهد کرد. ژاپن در سال‌های آینده نقش و مسئولیتی گسترده تر در اتحاد ما ایفا خواهد کرد.»

پنس افزود: «آمریکا از آزادی ناوبری و پرواز بر فراز دریای چین جنوبی محافظت خواهد کرد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

306/302

کد خبر: 759556

وب گردی

وب گردی