امروز بارندگی در نیمه غربی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: امروز بارش باران را در استان های کرمانشاه، کردستان، لرستان، آذربایجان های غربی و شرقی ، مرکزی، قزوین، البرز و تهران شاهد بوده ایم.

به گزارش ایسکانیوز، اصغری با بیان اینکه ساعاتی پیش بارندگی ها از نیمه غربی کشور آغاز شده است گفت: امروز بارش باران را در استان های کرمانشاه، کردستان، لرستان، آذربایجان های غربی و شرقی ، مرکزی، قزوین، البرز و تهران شاهد بوده ایم.

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه موج بارش با تاخیر به استان های شرقی می رسد افزود : موج بارش در استان های شمالی به گونه ای است که برای استان گلستان اطلاعیه صادر شده است.

اصغری با بیان اینکه تداوم بارش ها تا فردا در شمال شرق کشور ادامه دارد خاطرنشان کرد: این در حالی است که در غرب کشور و حتی نقاط مرکزی مثل تهران از ساعات بعد ازظهر از تراکم ابرها کاسته می شود.
وی افزود: موج بارش و وزش باد با نزدیکی به شرق کشور بر سرعتش افزوده می شود به گونه ای که برای روزهای جمعه و شنبه در استان های سیستان و بلوچستان ، کرمان ، خراسان جنوبی و یزد رگبار و رعد و برق بهاری پیش بینی می شود.
این کارشناس هواشناسی افزایش وزش باد را برای امروز پیش بینی کرد و گفت: این افزایش تا حدی است که می تواند خطرناک باشد.
اصغری تصریح کرد: وزش باد توام با گرد وخاک در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان پیش بینی می شود.
وی با اشاره به فعالیت چشمه های گرد و خاک در کشور عراق گفت: تولید گرد و خاک در کشور عراق باعث می شود تا ساعاتی دیگر با ظهور گرد و خاک در استان های ایلام، خوزستان و بوشهر مواجه شویم.
این کارشناس هواشناسی یادآور شد: وزش باد در مناطق جنوبی کشور باعث مواج شدن آبهای خلیج فارس می شود.
اصغری با بیان اینکه از فردا افزایش دما درکشور خواهیم داشت گفت: امروز برای تهران تا 10 روز آینده خنک ترین روز پیش بینی می شود.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 759561

وب گردی

وب گردی