ورود دانشگاه آزاد اسلامی به عرصه گردشگری شاهرود برای رونق بیشتر این صنعت

با تصویب هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، این دانشگاه وارد عرصه گردشگری برای رونق این صنعت در شهرستان شاهرود خواهد شد .

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اعلام این خبر گفت: با توجه به تاکیدات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، در آخرین جلسه هیات رئیسه دانشگاه مصوب شد فعالیت‌های مقدماتی و نهایی برای انجام امور گردشگری و توسعه و رونق صنعت توریسم در شهرستان شاهرود اجرایی شود و انشالله این مهم باهمت همه اعضای هیات رئیسه انجام می‌شود.

دکتر سید حسین بدیعی با اشاره به پتانسیل‌های بالای شهرستان شاهرود در زمینه جاذبه‌های گردشگری و حضور گردشگر در آن افزود: شهرستان شاهرود دارای جاذبه های مذهبی و تاریخی چون امازاده شهر بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، ابن یمین فومدی و بایزید بسطامی و همچنین یکی از معدود شهرهایی است که به فاصله چند کیلومتر از شمال و جنوب آن می‌توان زیبایی جنگل‌های شمال و وسعت کویر را مشاهده کرد.

وی بیان کرد: شاهرود از شمال به جنگل زیبای ابر که منطقه‌ای رؤیایی و زیباست و از جنوب به کویر طرود و جندق با تنها چند ده کیلومتر فاصله دارد و این باعث شده تا همه‌ساله خیل زیادی از گردشگران از اقصی نقاط ایران وارد این شهرستان زیبا شوند.

بدیعی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد چگونگی طرح دانشگاه در ورود به عرصه گردشگری اظهار کرد: مطالعات اولیه این طرح در حال انجام است و با توجه به اینکه دانشگاه دارای همه گونه امکانات از قبیل محل‌های زیبا و استاندارد برای اسکان و پذیرایی گردشگران، امنیت و نیروهای باتجربه است می‌تواند گام مهمی را در این جهت بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود افزود: انشالله قرار است تا نمایندگان دانشگاه جلساتی را نیز برای انجام هر چه بهتر طرح گردشگری دانشگاه با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان و استان داشته باشند تا با هماهنگی کامل این خدمت به سرانجام برسد.

وی توضیح در مورد جزئیات این طرح را به انجام مراحل بعدی و اجرایی شدن آن موکول و تأکید کرد: خوشبختانه دولت نیز به مسئله گردشگری بیش‌ازپیش توجه داشته و دانشگاه نیز قصد دارد در این صنعت فراگیر به شکلی کاملاً اصولی و علمی و با استفاده از اساتید و کارکنان مجربی که خود دستی در کاردارند، وارد شود.

دریافت کننده و انتشار دهنده: آخوندی

200

کد خبر: 759599

وب گردی

وب گردی