گوترش درباره شکست در حل بحران سوریه هشدار داد

دبیرکل سازمان ملل ناکامی در حل بحران ها را ننگی برای شورای امنیت دانست و خواستار حل بحران سوریه شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره شکست در حل بحران سوریه به اعضای شورای امنیت هشدار داد و افزود شکست در حل بحران ها مایه ننگ این شورا است.

وی خواستار اقدام فوری اعضای شورا برای حل بحران سوریه شد و بر ضرورت وحدت این شورا برای مقابله با نقض حقوق بشر و بخصوص جلوگیری از فجایع دسته جمعی تاکید کرد.

ماریا شحاده گزارشگر العربیه در گزارشی در این باره با اشاره به تحولات زیادی که پس از نشست آستانه اتفاق افتاده است به استفاده از سلاح شیمیایی در خان شیخون و حمله آمریکا به سوریه در واکنش به این حمله اشاره کرد و در حالی که تصاویری از خیابان های ایران پخش می شد گفت: ترکیه، ایران و روسیه به عنوان ناظران آتش بس در سوریه این تحولات را به صورت مقدماتی در تهران بررسی می کنند. بر همین اساس نمایندگان وزرای خارجه این کشورها برای بررسی تداوم آتش بس و هماهنگی های امنیتی و نظامی گرد هم آمدند.

در ادامه گزارش آمده است: قزاقستان به عنوان میزبان نشست های آستانه، پیشنهاد کرد برخی کشورهای عربی و اروپایی نیز در دور آینده نشست های آستانه شرکت کنند. این درحالیست که ناظران می گویند موضع گیری های جدید آمریکا در سوریه همه مسائل از جمله نشست های آستانه را به هم ریخته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

306/302

کد خبر: 759614

وب گردی

وب گردی