ابلاغ آیین‌نامه عملکرد انتخاباتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت از ابلاغ آیین نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی کشور در خصوص نحوه عملکرد انتخاباتی این دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد رضا فراهانی، با بیان اینکه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بخش‌نامه ای را به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در خصوص نحوه عملکرد و سیاست های انتخاباتی ابلاغ کرده است گفت: در چند روز گذشته که بر اساس منویات مقام معظم رهبری در رابطه با لزوم مشاکت حداکثری مردم در انتخابات، توصیه هایی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته ایم تا شرایط و فضا را به نحوی فراهم کنند که شور و نشاطی در دانشگاه ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: همواره دانشگاه‌ها موتور پیشران همه فعالیت‌ها در اجتماع هستند و در حوزه انتخابات و فعالیت‌های انتخاباتی نیز وقتی دانشگاه‌ها فعال می‌شوند نرخ مشارکت در انتخابات افزایش می‌یابد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت تاکید کرد: به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور توصیه کرده ایم که همه شرایط را برای مشارکت و حضور حداکثری و پر شور مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کنند.

وی افزود: وزارت علوم و وزارت بهداشت در هفته جاری به همه دانشگاه ها ابلاغ کردند که فعالیت های انتخاباتی خود را بر اساس رویکرد بی طرفانه و عادلانه انجام دهند و طبق برنامه ای که به آن ها داده شده موجب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شوند.

فراهانی در خصوص نحوه تبلیغات کاندیداها در دانشگاه ها اظهار کرد: این مساله دستورالعمل ها و آیین‌نامه‌های خاص خود را دارد در مورد انتخابات ریاست جمهوری باید دانشگاه‌های علوم پزشکی شرایط برابر را برای همه کاندیداها به نحو عادلانه فراهم کنند و از جانبداری و ایجاد شرایط ناهمسان در دانشگاه جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشاردهنده: آخوندی

200

کد خبر: 759711

وب گردی

وب گردی