همکاری‌های علمی در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو و پروژه‌های تحقیقاتی با ایتالیا/هیچ رییس دانشگاهی تغییر نمی کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد صندوق مشترک تحقیقاتی بین ایران و ایتالیا با موجودی 300 میلیون دلارخبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی در حاشیه اولین نشست علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا در جمع خبرنگاران گفت:‌ نشست امروز در پی امضای تفاهم‌نامه همکاری با ایتالیا برگزار شده است در پی این تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو و پروژه‌های تحقیقاتی صورت می‌گیرد.

او همچنین در ادامه به اعتبار اولیه 300میلیون دلار برای این صندوق اشاره کرد و افزود: همچنین براساس این تفاهم‌نامه شرکت‌های دانش‌بنیان ایتالیایی در پارک‌های علم و فناوری ما مستقر می‌شوند و مقرر شده است دوره‌های آموزشی مشترک در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های بزرگ ایران و ایتالیا برگزار شود.

فرهادی درباره اجرای طرح‌های کلان ملی در وزارت علوم گفت:‌ دو طرح در شورای عتف به تصویب رسیده و اعتبار کلان داده شده است. این پروژه‌ها در حال اجرا هستند و پیشرفت خوبی دارند.

او افزود: 34 پروژه از 47 پروژه ملی که در وزارت علوم مورد بحث است باید دوباره بررسی شوند. 14 پروژه از این پروژه‌ها پیشرفت خوبی دارند اعتبار آن‌ها از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود بقیه پروژه‌ها در آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

فرهادی درباره تغییر سمت دکتر امید و انتخاب جایگزین او در معاونت مالی و اداری وزارت علوم گفت: دکتر امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی است. از آنجایی که در سال گذشته باید اقداماتی در زمینه بودجه، اوراق قرضه انجام می‌شد دکتر امید را در سمت سرپرست اداری مالی قرار دادیم. برای این که ایشان بتواند توجه بیشتری به دانشگاه علمی و کاربردی داشته باشند به زودی فردی دیگری به عنوان معاون اداری مالی وزارت علوم منصوب می‌شود.

وزیر علوم در پایان گفت: تصمیم نداریم هیچ رئیس دانشگاهی را تغییر دهیم و با همین شرایط به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

202/200

کد خبر: 759718

وب گردی

وب گردی