دین پرست خبرداد:  گام مثبت دیگری از سوی دستگاه قضا برای حل مشکلات پدیده شاندیز

معاون اقتصادی وزیر کشورگفت: مرجع ذیصلاح در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، روز گذشته پرداخت تسهیلات مورد نظر در قالب کنسرسیوم بانکی را بلامانع اعلام و مراتب را به معاونت نظارتی بانک مرکزی ابلاغ نمود.

به گزارش ایسکانیوز، بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: یکی از اصلی ترین موانع قانونی که از سوی بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات ٥ هزارمیلیارد ریالی از سوی کنسرسیوم بانکی مطرح شده بود، در استمرار حمایت های بی دریغی که تاکنون مسئولین قوه قضائیه از ذینفعان قانونی شرکت پدیده شاندیز داشتند، مرتفع گردید.
رییس کارگروه ویژه پیگیری حل مشکلات شرکت پدیده شاندیز افزود: پس از آنکه حسب دستورات مؤکد و مثبت رئیس کل بانک مرکزی ، همکاری معاونت نظارتی بانک مذکور و مدیرعامل بانک صادرات، روند اعطای تسهیلات مصوب ٥ هزار میلیارد ریالی شرکت پدیده شاندیز درمسیر قانونی خود قرار گرفت، بانک مرکزی در اوایل اسفند ماه سال گذشته با ارسال نامه ای اعلام نمود که " اعطای تسهیلات مذکور، با توجه به وضعیت فعلی شرکت ازجمله شمول ماده ١٤١ قانون تجارت و چک های برگشتی متعدد، منوط به صدور مجوزی از سوی مرجع قضائی برای مستثنی شدن شرکت از این وضعیت می باشد".
لذا مراتب از سوی وزارت کشور برای پیگیری و بررسی موضوع به استانداری خراسان رضوی و همچنین معاون دادستان کل کشور منعکس گردید.
معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: نهایتاً با پیگیری های انجام شده از سوی مسئولین استانداری خراسان رضوی و هیات مدیره شرکت و حمایت و همراهی قابل تقدیر مسئولین دستگاه قضائی، بویژه در دادستانی کل کشور و دادگستری استان خراسان رضوی، مرجع ذیصلاح در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، روز گذشته "پرداخت تسهیلات مورد نظر در قالب کنسرسیوم بانکی را بلامانع اعلام و مراتب را به معاونت نظارتی بانک مرکزی ابلاغ نمود.
وی اظهار امیدواری که با توجه به تایید طرح توجیهی فنی، اقتصادی و مالی شرکت از سوی کنسرسیوم بانکی، دستور صریح رییس کل محترم بانک مرکزی برای اقدام عاجل دراین خصوص و نهایتا رفع موانع قانونی موجود، در اولین فرصت شاهد پرداخت تسهیلات مصوب ازسوی کنسرسیوم بانکی و درنتیجه ان شاالله اغاز عملیات اجرایی پروژه پدیده شاندیز باشیم.
دین پرست همچنین از تماس تلفنی روز جاری خود با مدیرعامل بانک صادرات و تدارک آن بانک برای برگزاری جلسه کنسرسیوم بانکی در هفته آتی خبر داد.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 759725

وب گردی

وب گردی