محسنی اژه ای :  حامی و پشتیبان کارهایی که در فضای مجازی انجام می شودیک سرویس خارجی است

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه کانال‌های تلگرامی مدیران بازداشتی پس از چند ساعت مجدد فعال شد، گفت: کارهایی که امروز در فضای مجازی انجام می شود حامی و پشتیبان آنها یک سرویس خارجی است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که صبح امروز با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور برگزار شد گفت :با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری همگی احساس مسئولیت کردند و در زمینه آسیب‌های اجتماعی وارد عمل شدند و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این زمینه با جدیت ورود کردند.

سخنگوی قوه قضائیه خطاب به روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور گفت: فرمایشات همه شما قابل استفاده بود؛ اما باید در برگزاری این جلسات موضوعات مشخص تر شود و به صورت تخصصی بررسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: اداره کل امور استان‌ها این قضیه را پیگیری می‌کند که در صورت دعوت روسای دادگستری برای برگزاری نشست‌ها ساماندهی صورت گیرد و شما اگر نقطه نظری داشتید، بیان کنید.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای افزود: در خصوص نقطه نظرات شما در استفاده از صدا و سیما از آنجا که بنده رییس شورای نظارت بر سیما هستم، مدیران اصلی صدا و سیما این آمادگی را دارند که در هر آنچه شما احساس می‌کنید که برای تعالی کشور لازم است، همکاری کنند.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی ممکن است سبب فاصله گرفتن جوانان از ارزش‌های اسلامی و یا بی اعتمادی مردم به نظام شود، بنابراین ما از چه منظری می‌خواهیم با آثار مخرب این آسیب‌ها برخورد کنیم. ما در این زمینه وظیفه دینی داریم و به میزان اهمیت آن باید در جهت پیشگیری از این موارد باید تلاش کنیم.

وی بیان کرد: امروز باید از این دید به مسئله آسیب‌های اجتماعی نگاه کنیم که این آسیب‌ها در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و مردم نیز از ما انتظار دارند و کسانی که در جلسات و محضر مقام معظم رهبری بودند می‌دانند که ایشان با وجود مشغله‌های زیاد هر چند ماه جلسه تشکیل دادند و از مسئولین عالی نظام دعوت کرده و رهنمود دادند و از مسئولین پیگیری های لازم را می‌کنند، بنابراین این امر اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را می‌رساند.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: آقای الفت به عنوان نماینده قوه قضائیه در شورای عالی پیشگیری حضور دارند که مقام معظم رهبری می‌فرمودند که این شورا باید سازمان شود .

وی خاطرنشان کرد: در این شورا در مورد آسیب‌های اجتماعی بررسی و کار کارشناسی جامع و کار میدانی صورت می‌گیرد، اولویت‌ها مشخص می‌شود و بعد ابلاغ می‌گردد.

معاون اول دستگاه قضا یکی از مسایل مهم در اقتصاد مقاومتی را اشتغال دانست و افزود: اگر از بیکاری جلوگیری شود، از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری خواهد شد. البته ما نمی‌گوییم هرکس بیکار بود، معتاد است؛ اما رابطه‌ای بین بیکاری و جرایم مواد مخدر و خرده فروشان مواد مخدر وجود دارد.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه در توزیع عادلانه فرصت ها و ثروت های ملی می تواند موثر باشد،گفت: امروز قاچاق واقعا بر روی تولید داخلی اثر گذاشته است. قوه قضاییه در بحث قاچاق هم اختیارات قانونی و هم وظیفه دارد و باید نسبت به این مساله اهتمام ورزید.

وی افزود:درباره گردش مالی قاچاق از ۱۳ میلیارد دلار می گویند تا ۲۸ میلیارد که نمی دانیم کدام درست است. عده ای هم گفته اند ۸ تا ۹ میلیارد دلار در سال که قطعا دروغ است و بیشتر از اینهاست. این طور نیست که کالای قاچاق دوباره از طریق سازمان اموال تملیکی دوباره به بازار برگردد و قطعا باید از بین برود.

محسنی اژه ای در رابطه با فساد نیز گفت: کسانی هستند قانون دور را می زدند که تقاضا دارم قضات را در این خصوص آموزش دهید. کسانی برای اینکه حق بانک ها را ندهند اعلام ورشکستگی می کنند که تقاضا دارم قضات به راحتی از کنار این مسایل عبور نکنند.

محسنی اژه ای اضافه کرد: قطعا امر پیشگیری بر مقابله ارجحیت دارد اما باید با توجه به اولویت بندی ها در پیشگیری ورود و تمرکز کنیم. سرمایه و امکان خود را روی دهها مساله پخش نکنیم که نتوانیم جمع کنیم.

وی با بیان اینکه قطعا مبارزه با فساد هزینه دارد،گفت: یکی از این هزینه ها، وارد کردن فشار بر قوه قضاییه است و دلیل آن هم موثر بودن کارهای قوه قضاییه است. امروز قوه قضاییه در همه موارد، با دانه درشت ها برخورد می کند. شما نه تنها در سال ۸۸ مبارزه جدی با فتنه کردید بلکه آن مبارزه امروز بازدارنده شده و فتنه گر جرات فتنه ندارد. شما فکر می کنید کارهایی که امروز در فضای مجازی انجام می شود، فردی است؟ قطعا سازمان یافته است و حامی و پشتیبان آنها یک سرویس خارجی است.

وی افزود: در همین بازداشت مدیران کانال های تلگرامی که هنوز هم ۶ نفر بازداشت هستند، ظرف چند ساعت دوباره این کانال ها بالا آمد. چه کسی این کار را انجام داد؟

محسنی اژه ای هشدار داد: چه بسا در آینده هم با فتنه و فسادهایی رو به رو شویم و نباید کوتاه بیاییم و ما در مقابل هر فتنه، فشار و فسادی باید بایستیم.

منبع: مهر
دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / منتشر کننده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 759732

وب گردی

وب گردی