سنایی بر همکاری میان نخبگان ایران و روسیه تاکید کرد

سفیر ایران در روسیه گفتگوی بین نخبگان ایرانی و روس را با توجه به سطح همکاری دو کشور در حوزه های منطقه ای و جهانی دارای اهمیتی خاص برشمرد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو در اولین نشست از سلسله نشست های گفتگوی بین کارشناسان ایرانی و روسی در مسکو با اشاره به روابط ایران و روسیه و این که این روابط در برگیرنده تمامی عوامل و فاکتورهای لازم برای توسعه همه جانبه است، تصریح کرد: اهمیت این قبیل برنامه ها و گفتگوها از این جهت است که با توجه به تغییرات سریعی که در شرایط منطقه ای و جهانی در حال انجام شدن است و بر اساس آن ایران و روسیه در موضوعات مختلف منطقه ای و جهانی در رایزنی با یکدیگر می باشند، گفتگوی بین نخبگان دو کشور اهمیت خاصی را دارد.
وی تصریح کرد: می بایست به روابط ایران و روسیه از این دیدگاه نگاه کرد که این روابط از جنبه رسمی سطح بسیار بالایی را دارد و هر هفته هیات‌های فراوانی در سطوح رسمی به دو کشور سفر می کنند،اما در کنار این روابط رسمی احتیاج است که روابط غیر رسمی در غالب روابط بین نخبگان و دانشگاهیان و موسسات غیر دولتی دو کشور نیز توسعه یابد امری که شناخت متقابل مردم دو کشور را نیز افزایش خواهد داد.
به گفته وی این مذاکرات می توانند اطلاعات جامعی را در خصوص دیدگاه ایران و روسیه در موضوعات مهم روز در حوزه روندهای منطقه ای و بین المللی را در اختیار نخبگان دو کشور قرار داده و عامل تبادل داده ها و نقاط نظر نخبگان دو کشور گردند.
گفتگوهای کارشناسان ایرانی و روسی در مسکو و به دعوت کلوب «والدای» و با همکاری سفارت جمهوری اسلامی در مسکو آغاز شد.
در اولین نشست از سلسله نشست های گفتگوی بین کارشناسان ایرانی و روسی فیودر لوکیانوف رییس شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه و دکتر سجاد پور رییس مرکز آموزش و تحقیقات راهبردی وزارت امور خارجه و اساتید دانشگاه های دو کشور حضور داشتند.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 759733

وب گردی

وب گردی