راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری با اعتبار 10 میلیارد تومان در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم اندیشی با واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری با اعتبار 10 میلیارد تومانی برای حمایت از این شرکت ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته ضمن بازدید از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران افراد فعال در این شرکت ها را کارآفرین و فرهیخته خواند و گفت: همه تلاش دانشگاه آزاد اسلامی این است که بتوانیم ازظرفیت های موجود در آن برای رشد و عملی کردن ایده های شما استفاده و شعار تبدیل علم به ثروت را عملی کنیم.

او به شعار "اقتصاد مقاومتی_ تولید و اشتغال" که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده، اشاره کرد و گفت: صورت و زمینه کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی شرکت های دانش بنیان هستند و ما باید در این مسیر گام های بلندی برداریم تا شاهد رشد دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان باشیم.

واشقانی فراهانی افزود: ساختمان شماره 2 و 3 پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران آماده بهره برداری است و در آنها 190 شرکت مستقر می شوند. با هماهنگی وزارت علوم پردیس های پارک های علمو و فناوری دانشگاه آزاد اسالمی در شهرک های شفا راه اندازی می شود که 150 شرکت در این پردیس ها مستقر خواهندشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با همکاری وزارت علوم و طبق برنامه آموزشی از مربیان کارآزموده در توسعه شرکت های دانش بنیان استفاده خواهد شد تا درمسائل حقوقی نیز کمک کنند.

او از راه اندازی صندوق های حمایت از پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: امسال صندوق حمایت از پژوهش و فناوری با اعتبار 10 میلیارد تومان در حوزه خطرپذیری در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می شود، این صندوق مانند صندوق شکوفایی علم و فناوری فعالیت می کند. همچنین با هماهنگی بانک ملی شرکت های دانش بنیان می توانند از وام کم بهره نیز استفاده کنند.

واشقانی فراهانی افزود: شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از طریق صندوق پژوهش و فناوری، معرفی به صندوق شکوفایی و بانک ملی از حمایت های این دانشگاه برخوردار شوند. در کنار این حمایت ها همه امکانات برای آنها نیز فراهم خواهد بود. مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی همه توانشان را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان به کار می برند.

او به رشد علمی ایران اشاره کرد و گفت: رشد علمی در کشور ما خوب است، در حال حاضر باید تلاش کنیم ماموریت تبدیل علم به ثروت را به سرانجام برسانیم. علم نافع در شرکت های دانش بنیان است که باید در خدمت تولید کالا و خدمات باشد و دانشگاه آزاد اسلامی در این مسیر حرکت کند.

معاون پژوهش و فناوری در پایان از ضمن قدردانی، از رسانه ها خواست، با انتشار اخبار خوب و دستاوردهای کشور به فضای انتخابات شور و نشاط دهند.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 759742

وب گردی

وب گردی