عمار حکیم: مصر می‌تواند رهبری کشورهای منطقه را بر عهده گیرد

رئیس ائتلاف ملی عراق امروز (چهارشنبه) تاکید کرد که مصر قادر است رهبری کشورهای منطقه را برای تحقق صلح و ثبات برعهده بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الیوم السابع، عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق در کنفرانسی خبری در مقر سفارت عراق در قاهره گفت: مصر می‌تواند رهبری کشورهای منطقه را برای تحقق صلح و ثبات بر عهده بگیرد. ما نیازمند گفت‌وگویی عمیق میان کشورهای عربی و اسلامی هستیم.

وی گفت: عراق تمایل دارد تمامیت و حاکمیت خود و هویت عربی‌اش را حفظ کند.

وی تصریح کرد: عملیات نظامی در موصل برای پاکسازی این شهر و آزادسازی غیرنظامیان از دست داعش ادامه دارد و نیروهای عراقی جان غیرنظامیان را حفظ می‌کنند و کند بودن عملیات‌ها به دلیل ملاحظات و حفظ جان غیرنظامیان است.

عمار حکیم خاطرنشان کرد: پرچم داعش از روی دیوار موصل سقوط خواهد کرد و پیروزی برای عرب‌ها و عراقی‌ها حاصل می‌شود و ما ظرف هفته‌های آتی این نبرد را نهایی می‌کنیم.

وی به این مساله اشاره کرد که نیروهای امنیتی عراق راه را علیه داعش در سوریه بسته‌اند.

از سوی دیگر عمار حکیم گفت که فراهم شدن شرایط و گشوده شدن باب در مقابل گردشگران عراقی نقش گسترده‌ای در رشد اقتصاد مصر خواهد داشت.

عمار حکیم با بیان اینکه باید همکاری میان مصر و عراق در زمینه امنیتی صورت بگیرد، گفت: رسیدن تروریسم به مصر خطری را برای تمامی منطقه عربی ایجاد می‌کند و مصر یک برادر بزرگ است که نقطه اتکایی در منطقه نیز به شمار می‌آید.

وی گفت که سفر او و هیات پارلمانی عراق به مصر برای بیان اراده عراقی‌ها جهت توسعه روابط با مصر صورت گرفته است.

وی به این مساله اشاره کرد که تصمیمی برای توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور وجود دارد و خط بازی از بصره به عقبه تا به عریش مصر کشیده خواهد شد.

رئیس ائتلاف ملی عراق همچنین خاطرنشان کرد که او از عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر برای کنفرانسی جهت گفت‌وگو میان مصر،‌ ترکیه، ایران و کشورهای بزرگ منطقه برای ایجاد راه حلی برای بحران‌ها دعوت کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه عراقی‌ها می‌توانند رهبری نبرد در موصل را برعهده بگیرند، گفت که پس از آزادسازی موصل، بازسازی شهرهای آسیب دیده آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا

306/302

کد خبر: 759765

وب گردی

وب گردی