نمایشگاه تنها وارث خط ناخنی در ایران برگزار می شود

نمایشگاه «سخن عشق» ناصر جواهرپور در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی باغ موزه هنر ایرانی، نمایشگاه خوشنویسی ناصر جواهرپور با عنوان «سخن عشق» جمعه یکم اردیبهشت ماه ساعت 16 در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می شود.

ناصر جواهرپور متولد سال 1322 در اصفهان، هنرمندی که نامش پیش از آن‌که با مرکب و قلم بر سر زبان بیفتد به تنها وارث خط ناخنی در ایران مشهور است. وی خط نستعلیق را نزد اساتیدی همچون سید حسین و حسن میرخانی و خط ناخنی را از مرحوم میرزا ولی کیمیا قلم، آخرین بازمانده خط ناخنی که پیش از انقلاب درگذشته آموخته است.

درکارنامه فعالیت های او حضور در جشنواره های مختلف و نمایشگاه های داخلی و خارجی همچون نمایشگاه «خط ناخنی و نستعلیق» موزه رضا عباسی، «خط ناخنی و مجموعه ای از خطوط قدیمی» موزه هنرهای معاصر، «خط نستعلیق» نگارستان خط، «خط ناخنی و قلمی» گالری خروش، «خط ناخنی و قلمی و نقاشی خط» لاهور پاکستان، ابوظبی، شارجه امارات، لندن و ... وجود دارد.

خط ناخنی گونه‌ای از خوشنویسی است که در آن به جای استفاده از جوهر و قلم، با فشردن کاغذ در بین دو ناخن انگشت میانی و شست، کاغذ را تغییر شکل می‌دهد و بدین ترتیب کلمات شکل می‌گیرند.

علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت 9 تا 21 همه روزه تا 13 اردیبهشت ماه به باغ موزه هنر ایرانی واقع در میدان تجریش، خیابان دربندی( مقصود بیک)، سه راه دکتر حسابی، شماره 30، باغ موزه هنر ایرانی مراجعه و یا جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 22686063 تماس حاصل نمایید.
دریافت: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500

کد خبر: 759777

وب گردی

وب گردی