ذوالفقاری: تهدیدی در خصوص برگزاری انتخابات نداریم

معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور گفت: تهدیدی در خصوص برگزاری انتخابات گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، حسین ذوالفقاری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در آستانه امنیتی انتخابات تمام نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کار رصد و پایش اطلاعاتی را در دستور کار خود قرار دادند، گفت: با توجه به حساسیت های موجود در خصوص برقراری امنیت انتخابات،اطلس امنیتی انتخابات تهیه شده است ضمن اینکه خوشبختانه تهدیدی در خصوص برگزاری انتخابات گزارش نشده است.
وی افزود: تامین امنیت انتخابات از شهریور ماه سال گذشته آغاز و برنامه ریزی ها در خصوص این موضوع انجام شده است، ضمن اینکه فعالیت اصلی تامین امنیت از شروع فرآیند انتخابات آغاز خواهد شد.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: خوشبختانه مرحله اولیه ثبت نام کاندیداها با تدابیر اتخاذ شده با ارامش و امنیت کافی انجام شده و هم اکنون در مرحله تایید صلاحیت هستیم و پس از این فرآیند فعالیت های تبلیغاتی مورد رصد قرار خواهد گرفت و بیشترین فعالیت در روز رای گیری و پس از آن روز اعلام نتایج تبلیغات است که مستقیما ما در تمام بخش های فرایند انتخابات حضور و مامور به تامین امنیت هستیم.

معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور با تاکید بر اینکه تمام آسیب های امنیتی شناسایی و اقدامات لازم در خصوص تامین امنیت انتخابات لحاظ شده است، افزود: خوشبختانه در داخل کشور و در خارج از کشور تدابیر امنیتی و اطلاعاتی به طور کامل صورت گرفته تا از هرگونه تهدید در فرآیند برگزاری انتخابات جلوگیری شود ضمن آنکه تاکنون هیچ کنشی مبنی بر تهدید انتخابات گزارش نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمامی عوامل تاثیر گذار در روند انتخابات پیش بینی شده است بیان کرد:علی رغم تمام فعالیت هایی که در راستای ایجاد نظم و امنیت در خصوص انتخابات پیش بینی شده است برنامه ریزی شده تا تمامی احتمالات نیز بررسی و نسبت به شرایط موجود اقدامات لازم صورت گیرد.
ذوالفقاری ادامه داد: کمیته ای از ستاد های امنیتی و اطلاعاتی مانند نیروی مسلح اعم از نظامی و انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، قوه قضاییه و صدا و سیما تشکیل شده تا در دو حوزه حقیقی و مجازی تخلفات را رصد و اقدامات لازم را مطابق قانون صورت دهند.

رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور گفت: کمیته افکار عمومی در بستر امنیت انتخابات هم تشکیل شده است.
معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص حضور احمدی نژاد در استادیوم آزادی گفت: در جریان هستیم، درباره این موضوع روز گذشته هم در استان بحث شد.
وی با بیان این که حضورطبیعی هر کدام از نامزدهای انتخابات در اجتماعات منعی ندارد تصریح کرد: اگر نامزدها بخواهند در این جمع ها صحبت کنند و کار تبلیغاتی انجام دهند، چون هنوز به زمان شروع قانونی تبلیغات نرسیده ایم ممنوع است؛ قطعا از این گونه اقدامات جلوگیری خواهد شد، اما حضور به عنوان یک شهروند از نظر قانونی ممنوعیتی ندارد و استان در جریان قرار گرفته است.
ذوالفقاری افزود: در ارتباط با تامین امنیت انتخابات، بیش از 260 هزار نفر نیرو اعم از نیروی انتظامی و از نیروهای کمکی نیروهای انتظامی که از ستاد کل ابلاغ شده در کار تامین امنیت انتخابات به طور مستقیم در ارتباط هستند.
معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه «تجمع فقط در مکان های سرپوشیده مجاز است» تصریح کرد: برگزاری اجتماعات در اماکن باز نیاز به مجوز قانونی دارد. افراد باید در چارچوب قانون تبلیغ کرده و برنامه های خود را ارائه کنند.

خبرنگار: علی درخشان

کد خبر: 759791

وب گردی

وب گردی